Lax med kokos och grön curry
Gjorde nått himla mumsigt igår som jag åt till lunch idag, tänkte dela med mig!
Doppade en laxfile i ett uppvispat ägg, panerade den sedan med kokoslingor.
I med en rejäl klick smör och ca 1 tsk grön currypasta i stekpannan, rör runt så det blandar sig, när smöret är tyst, i med laxen och bryn den.
Slog sedan lite grädde över och lät allt puttra ca 15 minuter under lock. Serverade med broocoli och bambuskott idag!
GOTT!
Lät gott, tack för tipset!!

Vad innehåller grön currypasta egentligen? Alla kryddor jag får lust att köpa innehåller ofta glutamat och liknande. T ex citronpeppar, som min familj använde tills jag kom hem och läste högt ur innehållsförteckningen. Jag tycker att det är mycket svårt att handla eftersom allt har socker och tillsatser, tex skinka, lax, djupfryst kyckling etc. Kan ni ge råd pa bra produkter?
Citronpeppar kan du göra egen. Ta salt, peppar och riv en citron fint (skalet) och pressa resten över salt och peppar och låt torka (tar någon dag) Sen mortlar du och använder till borccoli och smör!
Bra thai-currypastor innehåller inget sånt. Men man får läsa innehållsförteckningen.

Bra att veta, för citronpeppar verkar vara väldigt populärt!
Och det är jättegott på många gröna grönsaker!

Tack för tipset! Kul med nya idéer, det verkar jättesmaskigt!
Navarro, jag köper fryst vildfångad lax på Netto ca 40 kr för 500 g inga tillsatser där vad jag kan se…