OT Här brinner det!
Det här är låtsassyrrans gata i Barrett Junction. De är hos mig med hund, tre katter och en fågel. Två utomhuskatter och hönsen var tvungna att bli kvarlämnade. De hade bara tid att skrapa ihop lite viktiga papper och familjefoton. Vi hoppas och ber att deras hus står kvar.
Här regnar det aska och skolorna är stängda. Det är också min 45-e födelsedag idag och fyrverkeri så det står härliga till har jag fått i alla fall.
Fy farao vad hemskt! Jag håller tummarna för att det går bra för både dem och er!
Usch, så hemskt! Du bor alltså i Californien där alla skogsbränder är just nu? Vet man om det är anlagt eller vad som hänt?
Hoppas verkligen dom får det under kontroll snart. 

usch ser läskigt ut, men grattis på födelsedagen i alla fall!
Ja, grattis i allafall!

Tack för grattisarna :). Här sitter vi bara och kollar på nyheterna och försöket få nåt hopp om att de har ett hem att åka tillbaka till. Allt är stängt inklusive motorvägarna så inget annat man kan göra (surfa på nätet förstås).
Vet inte om nånting varit anlagt men tror inte det. Vi har haft det torraste året på 130 år. Santanavindar från öknen med 25-50mph hastighet och luftfuktighet på mindre är 5 procent.
Lider med Syrrans granne som var tvungen att lämna sina hästar. Annars har de gjort rum vid våran mall att ta hästar och större djur till parkeringsplatsen där. Om man har trailers då förstås och kommer ut.
Usch igen! Arma djur, och arma människor som inte kan hjälpa dem! *håller både tummar och tår*

Håller tummarna jag med. Vad hemskt det måste vara att tvingas lämna sina djur, oavsett om det är katter, höns eller hästar!
"still lost in space and time"
Tänkte just på dig Bookjones när jag såg på nätet i morse att det brann i San Diego-området. Hoppas, hoppas att de klarar sitt hus och alla djur.
Grattis till din födelsedag.

Grattis på födelsedagen, och hoppas det går bra för er alla!

Tack för alla grattis. Det vart en födelsedag att minnas minsann. Kompisarna vet fortfarande inte om de har ett hem att komma hem till men det ser inte lovande ut. Vi har motstridiga rykten, ett att elden gick runt och ett att nån sett träden vid deras hus påtända. Ett rykte säger att ranchen nextdoor är borta.
Trots allt är jag imponerad att 250000 en kvatrs miljon människor kunde evakueras på under 12 timmar och att trots all denna eld har vi bara ett dödsfall (vad vi vet) och runt 18 personer skadade.
Det var ett oroande rökmoln som jag såg vid mitt hus men vinden ändrade riktning och kommer inte åt mitt håll.
Skolorna kommer att vara stängda resten av veckan i alla fall till lillgrabbens förtjusning. Hans Pappa levererar bränsle och sitter fast i Arizona kan inte komma hem.
Bookjones - grattis i efterskott! Precis som du säger, ett hejdundrade fyverkeri på födelsedagen… Skämt och sido, hoppas på det bästa för alla!!! Tyvärr ser det inte ut i dagens tidning här tisdag (dn.se) som om det värsta är över, men jag hoppas att de har fel!
Grattis i efterskott,better late then never…..!!
Ville bara skicka styrkekramar till er,det måste vara hemskt det ni upplever just nu……
Här i Spanien hade vi översvämmningar för ett tag sedan,och det var fruktansvärt ……så jag lider verkligen med er.
Kramar!
Vad hemskt med bränderna. Hoppas allt snart är under kontroll.
Grattis till födelsedagen i efterskott.

Grattis i efterskott.
Bränderna nämns på nyheterna här i Sverige, det var bl a ett inslag med Arnold himself på radion i morse!
Håller fortfarande tummarna för dig.
"still lost in space and time"

Vad tragiskt för er o alla drabbade. Jag hoppas att allt blir till det bästa för er. GRATTIS på födelsedagen i efterskott.
Oj vilken tragedi. Grattis i alla fall och vi får hoppas att det går vägen med huset.
Numer pensionär i Nynäshamn

Ja hejsan från ett rökigt San Diego. Försökte bifoga ett kort på solnedgången från min trappa (det dar ar inga moln runt solen det ar brandrok)men vet inte om det funkar. Har nytt software till min kamera och jag fattar inte hur det funkar
Nu har de evakuerat drygt 500,000 människor häromkring men p´n´got vis har elden gtt runt mig.
Var pa jobbet i gar och vid tvatiden pa morgonen kom tva bussar fulla med evakuerade alzheimerspatienter fran ett utbrant langvardsjukhus i Anaheim!!! 30 mycket trotta kalla hungriga och otroligt konfunderade gamla damer och herrar. De hade visst akt omkring ett bra tag och forsokt hitta nat stalle som kunde ta dem.
Vi fick en halvtimme pa oss att forsoka hitta 30 sangar med tillrackligt linne. Bra manga fick vara utan kudde. Vi oppnade en tom avdelning och oppnade dorrarna. Flera bara ramlade i sang med skor och klader pa. Stackare..
I morse kom en till buss med personal fran deras sjukhus farande. Tackochlov!
Hemma ar det OK. Min kompis och mannen vet fortfarande inte om huset star men de ska visst kunna aka dit och kolla sjalva i morgon bitti sa hall tummarna.
Håller alla tummar som går och ber för er välgång, bookjones.
Vilken situation du hamnat i bookjones i Ert annars så välordnade samhälle.
Livet är sårbart för alla - det märks sådana här gånger.
Numer pensionär i Nynäshamn

Bara liten update. Kompisarna åkte ut för att kolla huset idag och det står kvar!!! WOOOHOOO.
Tyvärr finns ingen elektricitet och därmed inget vatten (källa med egen elpump) så tillsvidare trillar jag över pappkartonger och vaknar med en massa katter i sängen :) De två katterna som vart kvar var där fortfarande, lite törstiga men OK och hönsen överlevde röken de med. Tillockmed den lösspringande extratuppen var OK.
Här är luften värre nu när vinden har mojnat och vi har varit innomhus med luftkonditioneringen på hela dagen för det stinker brasa och regnar aska ute.
Det var ju för väl för dina kompisar, Bookjones! Hörde på radion att vädret blivit mer gynnsamt för brandbekämpning också.