Något som HÄMMAR aptiten?
Nu, under en veckas tid, har jag lagt till MYCKET smör i min kost, med det resultatet: VIKTUPPGÅNG! Ja, givetvis ökad mättnad med.
Men jag kan inte fortsätta så….
Tänkte dra ner igen till den nivån där jag var, med det resultatet att jag riskerar att bli hungrig och äta sånt jag INTE ska. Typ bröd.
Nu undrar jag om det finns något som kan HÄMMA den aptitet.
Det är inget sug, utan hunger.
Mejerivaror undviker jag.
Kram // Shintaida
Är dina proteinportioner tillräckligt stora?
Numer pensionär i Nynäshamn
Protein mättar bäst ja, särskildt i kombination med fett och fiberrika grönsaker
#1 Maragaretha!
Ja, det tror jag….
Men jag kom att tänka på om PMS kan spela in i aptiten? Sätta igång den?
Kram // Shintaida

Du ska inte vara hungrig!!
Är du hungrig tycker din kropp att du svälter..
Bröd driver hungern mycket effektivt
Nu vet jag ju inte exakt hur du äter, men kör man strikt en tid med bara kött fisk ägg och fett brukar hungerkänslorna snabbt stabiliseras.
Då får man ett bra utgångsläge för att hitta sina egna nivåer med sånt man vill lägga till..
Det är alltså betydligt lättare att hitta rätt nivå från basic än från en nivå i obalans..
Tycker det är bättre att ta smör till köttet och grönsakerna än bröd.
Äter 1 ägg med smör till frukost och kaffe med smör och är mätt minst 4 timmar. Idag blev det en burk makrillfilé också vilket brukar resultera i att jag äter lunch tidigare. Troligtvis triggar tomatsåsen igång "hungerkänslor".
Använd www.minmat.net och håll koll på kalorierna ett tag, så vet du hur mycket du äter, om det skulle hjälpa?

Lite äppelcidervinäger i ett glas vatten tar bort sug.
PMS kan ge hungerkänslor och viktuppgång.

Jag tycker nog att jag är ganska duktig på att undvika kolhydrater, och frossa i fett och protein. Ändå tycker jag också att jag dras med för mycket hungerkänslor. Ja, detta i alla fall under det senaste knappa halvåret då jag efter en epilepsimedicin under några veckor tydligen gödde min gamla ovän candidan. Jag upplever det inte som sug heller, utan hunger.
Kan det vara candidan som är orsaken? Hur har du det där Shintaida, och ni andra med diagnos eller stark misstanke om candiaöverväxt?
Jag har faktiskt inte en susning om vad candida är för nåt!! *skäms på mig*
Hur märker man att man har det, då?
Kram // Shintaida

Enkelt uttryckt så är candida en svamp som normalt finns i tarmarna. Äter man mycket socker så växer svampen till sig och kan ge diverse symptom. Candida kan även bilda kilometerlånga trådar på "kolhydrater i fokus".
Rätt parsley - vi har vissa favoritämnen som bildar kilometerlånga trådar på Kolhydrater iFokus! Candida är verkligen en sådan.
Ni som inte upptäckt sök-funktionen kan
Klicka på den stora Knappen SÖK uppe till vänster
Då öppnas en alldeles särskild Sök-funktionSkriv Candida i "Sökefter"-fältet
Klicka på den lilla Sök-knappen till höger om "Sök efter"-fältet.
Välj en tråd att läsa genom att klicka på den
Upprepa sen proceduren tills Du läst allt på forumet som skrivits om Candida (eller något annat Du är särskilt intresserad av!)
TIPS till alla som skriver trådrubriker:
Tänk efter en extra gång när Du skriver rubrik - för det är den som syns när man söker. Innehållet i tråden bör speglas i en kortfattad rubrik. En lång rubrik syns inte - en i innehållet meningslös rubrik gör ingen nytta när man söker.

Candida kan även bilda kilometerlånga trådar på "kolhydrater i fokus"
Dagens roligaste kommentar
..
En lite korrigering Margareta:
Klicka på den stora Knappen SÖK uppe till vänster
Då öppnas en alldeles särskild Sök-funktionSkriv Candida i "Sökefter"-fältet
Klicka på den lilla Sök-knappen till höger om "Sök efter"-fältet.
Se på när din dator exploderar av överansträngning.

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Där fick jag mig ett gott skratt Maxiq - IGEN….