Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 655 ggr
Mona-Stina
0

Ligger på plus

Ska jag göra Mannen med stort M riktigt glad så ska jag laga fläsklägg och rotmos. I veckan sålde de billiga lägg på ICA som jag handlade hem och i går kväll kokades de, hela dagen i dag har han lyft på locket till grytan och längtat till middagen.

Som vanligt åt han med god aptit och sa att jag aldrig gjort så god rotmos… tacka för det när den innehöll både riktigt smör och grädde, mot för margarin tidigare.

Själv nöjde jag mig med läggen, alltså ingen mos men en klick Johhny´s senap unnade jag mig. Den innehåller massor av kolhydrater men är fantastiskt god, tog bara en lite klick, inte större än en femtioöring så jag kunde känna smaken.

Det känns bra att ligga på plus hos hjärtevännen, att vägen till mannens hjärta går genom magen är faktiskt sant i det här fallet.

anki1
0

Jag tror att jonnys senap innehåller väldigt mycket socker.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

magma
0

Jo, Mona-Stina skrev det.Flört 

Låter som ni hade en toppenmiddag ihop! Och att ha några extra plus på kontot skadar ju aldrig…Glad

korseett
0

Är det något som min make och hans familj lovordar är det maten i hushållet så nog är det sant alltid!

anki1
0

jag kollade innehållsförteckningen för någon månad sedan, gubben vill ha den.Sockret var på första plats. Jag köpte inte den, gubben får nöja sig med "slotts" eller nåt . Själv har jag slutat med senap och ketchup. Fast lite på fläskläggen måste man ju ha, och till julskinkan. annars klarar jag mig utan.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Mona-Stina
0

Jag vet Anki, men jag gjorde ett litet undantag, en pytteliten klick. Johnny´s senap är klart marknadens godaste och ketchup har jag aldrig varit förtjust i.

Ibland får man fuska lite.  Flört  Läggen kräver senap, annars brukar jag inte äta det.

venuseva
0

Fransk senap innehåller betydligt mindre socker. Min pappa brukade göra egen senap på frön, lite socker, vatten och vinäger kanske?

marcus73
0

Man behöver inte välja bort senap på LC. Köp Dijon-senap. Det är min favvo och skall inte innehålla något socker (men det finns varianter som gör).

magma
0

Har man en liten klick vid något enstaka tillfälle i storlek av en femtioöring, så är det väl ändå hugget som stucket… Då kan man blunda för sockerinnehållet. Då är det skillnad om man äter senap ofta eller i större mängder än "femtioöringsmängd".Flört