Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 833 ggr
navarro
0

att vara orolig ger sockerbegar!

Hej igen! Nu har pensionarforeningen sitt system igang och jag kan ha kontakt med sajten, Vi aker till Karlstad i eftermiddag och dar skall jag ordna battre. Skall vara hos barnbarn som studerar och behover lite sallskap. Det blir en lillsemester for oss. Men rubriken valde jag eftersom maken i sin oro for mig efter sjukhusvistelse och alla mediciner har borjat prova alla goda kakor, chokladkakor, stora flaskor Fanta och Cola. Igar sa han att nar allt blir lite lugnare vill han ata som jag gor, men med tillagg av brod. Brod ar ju valdigt viktigt for spanjorer. Kan nagon ge tips pa vilken brod som skulle kunna tillatas i borjan av hans atminstone egen ide om att han vill gora nagot at allt snaskande

zeretki
0

Ja, jag tror som du, att oro och ångest och stress kan ge ett sockersug och sen ger ju sockret mer oro… En ond cirkel.

Skickar en kram istället för råd om bröd, för jag kan inget om bröd. :)

Kramar,

dufva
0

Nåt surdegsjäst, gärna hembakat  är minst skadligt..

Glennart
0

Antingen Surdeg eller vitt bröd(små mängder) utan tillsatser tror jag är bäst. Vanligt fullkorn är inget att ha då det inte är behandlat på rätt sätt.

parsley
0

Socker har en lugnande effekt, mmmm.

Har ingen aning om att bröd är viktigt för spanjorer. Finns det någon spansk brödkultur med speciella spanska brödsorter? Eller är det vanligt vitt bröd som gäller för dem? Finns det inte en hel del söta spanska bakverk?

navarro
0

Hej igen! har inte varit igång så mycket vid datorn och fick se svaren jag fått här just nu. Ang bröd och spanjorer kanske det aven ar lika i Grekland, Italien och Portugal. Man anvander brödet som en gaffel nästan, utan bröd ar det nästan kris. Vi bodde i en by med 2.800 personer och det finns tre bagerier som kör runt och säljer bröd pa morgonen plus att det kommer en fjärde fran en näraliggande by. Brodet ar gräddat i vedugn och ar valdigt gott, bade vitt och fullkorn.

venuseva
0

Kanske Polarbrödet som görs på keso, ägg mm kan vara nåt. Har förstått att det är väldigt gott. du hittar receptet till vänster. Eller nötbröd på malda mandlar, ägg och bakpulver.

Känner snarare att socker tröstar.