Fastan i 7 dagar
Tack för all nyttig läsning på frågan om fasta.
Jag är nu inne på mitt 3 dygn och mår jättebra!
Förvånad hur enkelt dessutom, det trodde jag aldrig!
Jag har mer energi och allt fungerar hittills som annars. Går väl på toa lite oftare ;)
Nu får jag se om det går i 7 dagar som jag tänkt, eller om jag av någon anledning måste sluta, livet i övrigt snurrar ju som vanligt och det känns viktigt att jag hela tiden mår bra och har ork och energi för allt som ska göras och skötas.

Nu har jag snart gjort 3 dygn på fastan! Men jösses så jobbigt det är idag! SÅ hungrig hela tiden och ändå inte liksom…förvirrande.
Känner jag likadant imorgon ger jag nog upp!
Förutom det så känner jag mig pigg och mår alldeles utmärkt :)
Vad dricker du under fastan? Har du något paket med färdiga juicer eller kör du egenkomponerad meny?

Jag dricker bara vatten och örtte och två koppar kaffe (för att hålla huvudverken borta, då jag är beroende), och en gång om dagen dricker jag buljong som jag gjort på kyckling. Så egenkomponerad meny.
Dygn tre är nu över och idag känner jag inget av hunger som igår, det var jobbigt! Inte än i alla fall. Nu börjar jag dessutom kunna se ljuset i tunneln, efter denna dag är det ju bara tre dagar kvar.
Hej
Fastade själv 3 ggr under 2015, ca 10 dagar per gång och kan dela med mig lite.
- Drick gärna hett vatten på morgonen, eller om du är frusen.
- Ta gärna lite himalayasalt under dagen. Speciellt om du svettas mycket.
(fastade första gången 9 dagar utan salt med enbart vatten och fick dåligt allmäntillstånd efter 8 dagar, badade dock bastu 3ggr 45min under fastan och hade tung fysisk ansträngning)
Bryt sen fastan långsamt under lika lång tid som 50% av den totala fastetiden.
Hemmakokad buljong den första dagen, sen introducera lite protein och goda bakterier successivt.
Får man i sig tillräckligt med näring under denna tid eller kompletterar ni med multivitaminer och magnesiumcitrat? Jag kör periodisk fasta. Tror jag skulle svimma om jag fastade en vecka i sträck. 😴

#4 Jättebra tips, tar detta till mig. Alla tips behövs när man aldrig gjort det tidigare.