Hur är det med snabbkaffe?
Jag undrar hur det är med snabbkaffe, är det sämre än vanligt bryggkaffe`?
Såg i calcounter att det är en del kolisar i snabbkaffe.. Är det bättre att dricka te?
Jag lyckas inte sparka igång viktnedgången alls..
Te har 0 gram kolhydrater, så det kan du dricka hur mycket du vill av :)
Ingen aning vad gäller snabbkaffe.
Jag dricker snabbkaffe och har inte märkt något.
Jag vet inget om skillnaderna i kolhydrater, men jag själv får ont i magen av allt kaffe som inte silas genom ett filter.
Numer pensionär i Nynäshamn

Jag dricker snabbkaffe.Tar 3 tsk till en stor frukostkopp.Det blev 6 gr pulver.Blir ca 160 kalorier och 25 g kolhydrater.
25 gram kolhydrater i 6 gram pulver? Det måste du fått om bakfoten.

Ja det blev fel.Det var 25 g kolhydrater till mina 3 koppar som jag tar per dag.

Det låter som väldigt mycke kolhydrater! Är det snabbkaffe med någon tillsats i , typ latte? Annars vill jag inte ha nåt pulverkaffe,,
Jag dricker mycket snabbkaffe varje dag med mjölk, kanske det är därför jag inte har tappat kilo än!
Det kan ju också bero på mjölken, behöver inte nödvändigtvis vara snabbkaffet… Om du använder en halv dl/kopp (??) och dricker kanske 6-7 koppar/dag så blir det 3-4 dl. På ett ungefär, vet ju inte hur mycket kaffe du dricker!

Hmm.. man kanske ska testa låta bli kaffet och prova te istället..
Det blir ju ändå 3 gram kolisar varje kopp.. drar lätt iväg..

Ja det blev helt fel.Skrev ju 0,6 g.Tack det blev ju mindre kollisar.Försökte skicka exel. som jag sparat men det gick inte.
molana.
det finns ju andra ämnen i kaffe som kanske kan hindra en eventuell vikminskning
Man kan dö om man dricker 2 koppar snabbkaffe i tät följd på morgonen.

#14 där ser man.. ja jag tyckte väl att jag kännt mig lite död sista tiden…
då skulle jag varit död för länge sedan. Jag dricker alltid kaffe på morgonen.
Jag dricker 3 muggar snabbkaffe i tät följd varje morgon,annars hade jag varit död.

Niltson
Ibland kan man ju dö för ett par koppar kaffe
..
Skämt åsido kan man säkert få lite hjärtklappning i alla fall eftersom koffeinhalten är betydligt högre i snabbkaffe..

Kaffe är ett måste på morgonen… får jätte ont i huvudet annars…
men har märkt att när jag började äta såhär så dicker jag mycket färre koppar…:) mer te:)

# 11 Det kanske är mjlken som spökar, inte kaffet, när det gäller din viktnedgång? Mjölk innehåller en del kolhydrater i form av mjölksocker, laktos. Det kanske är bättre med vispgrädde i kaffet?
Eftersom jag inte dricker kaffe så har jag inga personliga erfarenheter att dela med mig av, men jag antar att snabbkaffe är en ganska processad vara och ju mindre behandlad en vara är desto bättre. Någon i bekantskapskretsen påstår sig tåla snabbkaffe bättre än vanligt kaffe. Funderar på om koffeintet i kaffe kan hindra viktnedgång, då kroppen ägnar sig åt att ta hand om koffein istället för annat? Någon som vet?

Jag skippade iaf kaffe och te igår.. i morse visar vågen -4 hg. Hoppas det fortsätter ner nu men vis av erfarenhet är de dessa pendlingshekto bara. =)

Jag skall sluta dricka kaffe på veckodagarna i den mån jag kan o ta grönt the i stället som sägs vara bra för ämnesomsättningen o förbränning. Har oxå läst att man skall gärna dricka ngt varmt innan man motionerar för då ökar man förbränningen. Tänk vad folk forskar…..
Brink - det har jag aldrig hört förut, men då jag oftast tränar tidiga morgnar så är det värt att testa med en kopp grönt/rött thé innan kanske tom med lite kokosolja i. 
Hmm, Jag dricker varmt te innan jag går ut på min morronpromenad. Är det tillräckligt?
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Jag har just gått över till Koffeinfritt snabbkaffe, från vanligt brygt kaffe……Är det bättre med koffeinfritt än det med koffein i? Vill minnas att jag läst här på forumet någonstans att det är så…..
Jag dricker massor av kaffe de dagar jag jobbar, har helt enkelt kontoret för nära kaffeautomaten. Förr tog jag en kopp med dubbel grädde… men inte efter att jag fått följa med "bakom kulisserna" på jobbet och läst på förpackningen till "grädden". Den bestod av mjölkpulver och glucos bl a… men även ett gäng E-ämnen. Nu blir det rent kaffe med kallvatten och jag går ner snabbare under de dagar jag jobbar än när jag är ledig (och knappt dricker kaffe alls).
Under den period jag drack kaffe med "grädde" på jobbet så gick jag också ner… men jag fastnade efter ett tag på en platå och tog mig av den i samma veva som jag slutade med "grädden"… om det var ett sammanträffande? Ja, vem vet…
Kaffet på jobbet är för övrigt färskbryggt… hemma blir det pulver…
Snabbkaffe är så processat att det är svårare för njurarna att hantera, enl tidigare info från 70-talet. Det kanske är annorlunda idag?
Kaffe utan kaffe, är som grädde utan grädde.
#29 Jo, jag fasade när jag insåg att jag drack bägge… alltså fuskkaffe med fuskgrädde 

jag laste forut pa nescafes hemsida att processen med snabbkaffe ar att det ar vanligt kaffe som bryggs och sedan torkas kaffet sa att inget vatten aterstar och forpackas - tadam! snabbkaffe!
Sa blandar vi sedan ut det med vatten och har riktigt kaffe!
Ska alltsa vara lika mkt kalorier i snabbkaffe som i bryggkaffe. Om man inte gor det starkare saklart…
har varit inne på atkins lowcarbtabell och där säger dom 0,7 i en teaspoon av snabbkaffe men ändå en massa kolisar om man dricker mycket, fick nästan hjärtsnörp.
Jag klarar inte något kaffe där pulvret löses upp och skall drickas. Det enda kaffe som fungerar är det som är filtrerat. Jag får ont i magen annars. När det gäller vikten har jag inte blivit klok på om det är bättre/sämre med/utan kaffe.
Grädden kan jag nog tänka mig förstör en del pga laktosen.
Numer pensionär i Nynäshamn

Det kaffe som är skonsammast mot magen ska tydligen vara espresso, kommer tyvärr inte ihåg var jag läste det.
Espresso är naturligtvis starkt eftersom det är så koncentrerat, men enligt min ovetenskapliga personliga erfarenhet stämmer det! Jag bodde i Milano för några år sedan och då var det självklart alltid espresso som gällde, ren eller "utspädd" i form av lungo/cappuccino/macchiato/coretto osv.
Pulverkaffe är skonsammare än vanligt bryggkaffe tycker jag själv…