buffe'
Någon som har tips på buffe , plockmat som är LCHF. Så man kan ha många olika sorter att plocka av i olika smaker. Jag ska ha lite fest och vill gärna göra det på "mitt" sätt. med undantag för rött vin som jag tänkte att vi skulle dricka till. ;-)

Du kan göra:
skivad västerbotten till ostrullar fyll med med smör
gurkskivor med brieost
rädisor med hårdostkuber
rostbiff som fylls m. Boursinost rullas och skärs i skivor
korvbitar av tex choriso med coctailtomat
pastrami med rå blomkål
riv ost eller skiva och lägg på plåt o grädda i ugn till chips
gör dipp på creme fraiche och kryddor råa morotstavar
kokta ägghalvor med majo och räkor
kokta ägghalvor med smörros - spritsa rumsvarmt smör
gurkskiva med leverpastej - kycklingleverpaté

wow så mycke goda ideer TACK
Tackar också!
Halva paprika fylld med kryddsmör och baconbitar
strimlat paprika till doppen, alla färger för färkrikt fat
Rökad laks-rulle med persiljasmör innuti
tortillawraps och pitabröden som "brytbröd"
bambus-stänger med fersk champignon, rå broccoli, räkor och kräfthalor för att doppa i krydd-dipp, alternativt griljerat :)
halva tomater fyllda med bitar av champignon, bacon, creme fraiche (eller kryddsmör)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

Min favorit "dipp" är creme fraish med feferoni och skinka i. KLipp skinka och feferonin i små bitar och så rör om med Creme fraishen. Låt stå minst i några timmar helst ett dygn så smakerna riktigt får komma ihop sig. Skinkan jag använder är spicke skinka eller någon annan skinka med ganska mycket smak.
Innan vi fick reda på att tösen var glutenintollerant så serverade vi det i mini krutstader, efter det har vi serverat dem på små potatisbitar och nu när jag tagit bort potatisen så antingen har vi det som dipp till paprika och gurka eller så lägger vi en klick på en gurkskiva och serverar det så.
Sen måste väl vattenkastanjer som man rullar lite bacon runt och sen värmer i 5 minuter i ugen gå bra att ha med.

Denna sighten är full av hjälpsamma änglar :-)
Jag undrar hur jag klarade mej innan jag hitta hit….
Rulla in musslor i en bit bacon, fäst med tandpetare och stek i smör.
bred ut pepparrotsgrädde på rökta laxskivor som du lagt lite omlott så att du får en ganska stor "kaka"
Rulla ihop som en rulltårta. lättast är det om du har ett smörpapper under alltihop. Lägg sedan in rullen i frysen så går det lätt att skära fina skivor när du ska servera det.
Fräs upp jumboräkor i mycket smör och hackad vitlök, pressa över citron, garnera med lite klippt persilja