Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 2751 ggr
Mervi
0

Sten Sture i ICA-kuriren.

Det finns en artikel om Sten-Sture Skaldeman i ICA-kuriren angående den nya boken som riktar sig till kvinnor.

Karin20
0

Kul att läsa

Länk 

//Karin

Mervi
0

Det tråkiga är att dera dietist tycker dieten är tråkigt och att man inte vet om den är farlig på lång sikt.

Man skulle skicka länken på Airams matblogg till henne så hon fick se mat som är till "gudarna".

Margareta
0

**Hur kan du utlova så stora viktökningar?
**Den "ankan" är intressant.

Sten Sture lovar inga viktminskningar vid så vidlyftig kost som många av oss praktiserar. Glöm inte att han pratar fakir när han lovar.

Numer pensionär i Nynäshamn

Mizzi
0

Kan man äta fakir hur länge som helst ?? eller bör man stanna av mellan varven och lägga till grönt och mjölkprodukter emellanåt ??

Mervi
0

Jag tror att man kan om man orkar… Jag klarar max två veckor sedan faller jag dit på grädde, yoghurt eller ost.

I hans bok var det något exempel på en läkare som ordinerarade bantarbiffar och svart kaffe, det skulle man äta+dricka tills vikten var nere i målvikten. Det hade jag inte kunnat.

Jag väntar med spänning på den nya "kvinno-boken" har faktiskt tänk att prova att äta efter den och tappa mina överflödskilon.

Om det inte går får jag väl hoppa på en pulverdietFlörttyp CK.

Mizzi
0

Ja jag väntar också otåligt på den boken=)

Själv äter jag fakir just nu det var därför jag undrade.

Goranka
0

Vilken IK var det? Jag jobbar åt dom (på ett sätt) och vi har tidn här. Vill läsa.

dufva
0

Sten Sture är väl uppe i en 5-6 år nu och han verkar må utmärkt..

Han brukar iof lägga in en "sommarperiod" varje år då han frossar i äpplen ett par veckor eftersom han tydligen är väldigt förtjust i domSkrattande..

Mervi
0

Det numret som kommer ut den  15 oktober 2007. Jag skrev fel nummer, det är nog nr 42.Generad

Johanna-Soderlund
0

Synd bara att han inte fick bemöta stolligheterna i rutan bredvid artikeln. Kött ger inte benskörhet t.ex - en myt som kommer ur att  enstaka aminosyror ger kalciumförlust. Men riktigt kött innehåller ju många aminosyror och även fettlösliga vitaminer - det ger inte benskörhet.

Goranka
0

Hmm, nu har jag bläddrat igenom den 2 ggr, men inte hittat artikeln. Vars göm den sig tro??

parsley
0

Har inte sett artikeln i papperstidningen som jag prenumenarar på fn. I det senaste numret som jag fått hem omnämndes Lifsfeldts senaste bok, så nu får vi hoppas av även ICA-kurirens läsare förstår varför vi äter som vi äter. I nästa nummer utovar ICA-kuriren en artikel med rubriken "Ät mer fett kvinna" .

Tidningen ICA-kuriren har fostrat mig i flera decennier, men jag funderar på att byta uppfostringsmetod.

Om fem år inte är "på lång sikt" hur många år krävs då för att en tidsperiod ska räknas som lång sikt?

Mervi
0

Det står om det på omslaget också, jag förstår inte hur det kan vara att ni inte hittar den.

venuseva
0

bra artikel.

starhawk
0

Bra artikel, jag skrattade gott åt dietistens stolligheter, dom lär sig ju direkta dumheter!

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

parsley
0

Nu har jag fått hem tidningen. Det ska vara ICA-kuriren nr 42 med utgivningsdag den 15 oktober.

Artikeln illustreras med en bild på en blek kvinna av obestämbar ålder som sitter med en brödskiva i handen och ett berg av smör framför sig.

Fettfrossarfrukost…

Trist att bara äta fett och kött, vem klarar det i längden, som dietisten säger.

Mervi
0

Inte många men vissa gör det och går ner i vikt.Flört

venuseva
0

Trist att man lyfter fram att det bara är kött och fett, när hälften äter ovanjordsgrönsaker också.

Mervi
0

Det skall låta extremt så folk inte hoppar på detFlört, så är det alltid.

MegN
0

Jag uppskattar inte redaktionens sätt att smyga in kritik även i Skaldemans egen "ruta":

Kilona rasar i början. Det är dock inte fettet som försvinner utan vatten som lämnar kroppen.

Som om all viktminskning med Skaldemans kost är vatten, inte fett…! Eller så är han lätt felciterad, de första 2-3 kilona är ju det vatten som glykogenet hade bundit.

Och så den där gulliga repliken "Det finns ju tunga vetenskapliga bevis för att frukt och grönt innehåller en rad antioxidanter…". Synd att han inte påpekade att man med lågkolhdyratkost stärker sitt immunförsvar! (Eftersom omega-6 och kolhydrater  försvagar det)

Mervi
0

Skaldeman har gått ner ca 60 kilo, inte kan det vara bara vatten, de är inte kloka.

Han kanske påkade även det att man stärker immunförsvaret men det har inte tagit med det.

Margareta
0

Skall vi maila ICA-kuriren och fråga varför de gör så?

Margareta
0

Förresten - jag har för något år sedan tipsat dem om att de kan hitta intervjuobjekt här på Kolhydrater - men jag fick aldrig svar.

MegN
0

Vi kunde kanske ge dem lite boktips! Skaldemans och Litsfeldts böcker - och så (den som jag läser just nu) Gary Taubes "Good Calories, Bad Calories". Men framförallt "Ideologin pengarna kostråden" av Litsfeldt. Jo jag vet - jag tjatar mycket om den boken - men jag tycker den är så himla enormt fantastiskt… superbra! (kom inte på fler passande överord)

Mizzi
0

Och tippsa dom om Airams matblogg =)

parsley
0

Jag vill uppmana alla att skriva till ICA-kuriren och framföra sina synpunkter på artikeln.

Goranka
0

#26 Bra idé!

Skriv isf mail till redaktionen: red.kuriren@formapg.se