Debatten går vidare
Har ni som är debattlystna och inte får ert lystmäte här (etersom jag stoppar alla ilskna debatter
) upptäckt att den stoppade debatten på Dr Annikas blogg går vidare på Lars-Erik Litsfeldts blogg.
Klicka på "ABC"-länkens kommentarer…30/9 tex
Numer pensionär i Nynäshamn
Skönt att det är lugnare här, ogillar när det blir för mycket bara. Orkar inte ens läsa. Det smittar …
Litsfeldt låter dem hållas utan att lägga sig i, tror jag.
Det viktigaste när man deltar i en debatt är att komma ihåg att man måste respektera de andras åsikter. Ingen kan ha alla svar på allting och det finns inget som alltid är rätt och fel. Varför skulle vi annars ha flera hundra religioner och dussintals gudar?
"Jag delar inte din åsikt men jag är beredd att gå i döden för att försvara din rätt att framföra den"
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Måste också säga att jag gillar en debatt då det ofta ger lite mer sett från olika synvinklar…dock förstår jag fortfarande inte varför "andan" alltid är så otrevlig i sådana diskussioner ?
Detta med vilken kost vi väljer att utsätta oss för är väl inte på liv eller död, eller det är det kanske när man tänker efter….åtminstånde i mitt fall då jag en gång för ca. 7-8 månader sedan var på väg mot en sakta men säker död, trots detta har jag i nuläget inget emot att tala med bekanta som väljer att äta enligt tallriksmodellen inte heller de som väljer att äta en vegetarisk kost har jag några som helst problem med att samtala med…vad skiljer mig mot de andra ?
Hoppas att alla förstått att det inte är debatten i sig jag är emot - inte olika åsikter heller.
Det är när man börjar märka ord och kränka folk jag reagerar. Det som får folk att inte våga skriva av rädsla att bli påhoppade.
Vi missar så mycket av nyttig information och bra erfarenheter om forumet skrämmer bort "vanliga människor" som blir rädda för påhopp om de tex inte är så vana att skriva.
Suneb: Intelligens och empati! 
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
#5 Du har nog rätt, dessutom kan man inte säga något annat än att "motståndarna" hade blivit mycket mer trovärdiga om de även respekterade övrigas åsikter…vem som har rätt eller fel kan man ju alltid diskutera !
Tänk om man nån enda gång i en politisk (t.ex.) debatt få höra en av deltagarna säga:
"Det där har du faktiskt rätt i. Jag skall genast ompröva min ståndpunkt!"

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Jag lade in en riktig mina. Jag har hittat en redovisning av ett experiment med folk som fick äta upp till 6000 kcal extra fett om dagen och de gick inte upp motsvarande i vikt utan blev väldigt varma och svettades. Mikael och dez har inte skrivit sen dess…
Har du en länk till inlägget och/eller undersökningen, Fnyfiken? Vore kul att läsa mer om.

Margareta har lagt in länken.Men det är datumet 30 sept som debatten är på, så du får ändra månad.
Jag tycker dialog är mer kreativt än debatt.
Det är väl onödigt att alla ska leta? Här är inlägget ifråga med länk till en PDF.
Jag är inte heller särskilt debattsugen, mest för att jag vet så oerhört lite. Jag tycker detta är en prova-på-period, för att se om det är något för mig. Jag trivs bra på KiF då ju alla kommer med glada tillrop och tips, oavsett! Välhållet forum, Margareta!

håller fullständigt med föregånde talare,
Jag är inte heller särskilt debattsugen, mest för att jag vet så oerhört lite.
och givetvis även:
Jag trivs bra på KiF då ju alla kommer med glada tillrop och tips, oavsett! Välhållet forum, Margareta!
Jag ska bli smal, rik och vacker!
Jag blir matt bara jag försöker läsa mig igenom den tråden. Varför hålla på? När det är vissa individer som benhårt tror på sin "sak" och som aldrig i livet skulle ens överväga att ändra åsikt? Det slutar ju bara med bråk av slaget "arga katter får rivet skinn"…
Jag har varit och kollat men det blir för mycket för mig….
Jag tycker det liknar en gymnasial debattklubb, sådana där de har i Amerika, pubertalt beteende och allt. 
Det viktiga verkar inte vara vad som är sant och inte utan att man får "debattera" och att man överröstar alla andra, ergo vinner. Detta har faktiskt förstört allt engagemang jag från början hade. Nu äter jag så här för min skull. Andra får äta vad f*n de vill.