Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 705 ggr
anki1
0

OT funderingar.

Jag har börjat fundera en del. Om inte naturen har nåt att göra med att man ofta går upp i  vikt  under sommaren, jag gick tex upp 3 kg. Om det inte är någon rest av "överlevnadsstrategi" Att vikten ökar, för att lättare överleva vinterns vedermödor och dålig tillgång på mat.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Mervi
0

Det har säkert varit så från början och finns nog kvar i våra gener. Men det sättet vi äter idag (inte vi så klart) med massa kolhydrater dagen i ända så ökar man nog i vikt året runt.Flört

Men om vi följer årstiderna och äter bara fett och kött och inga vegetabrier under vinterna så rasar nog vikten. Och på sommaren när man har tillgång till grönt och frukt går man kanske upp.

Mona-Stina
0

För mig har det varit tvärt om, på sommaren har jag gått ner och på vintern upp.

Sommaren innebär att jag varit ute mer i skog och mark och rört mig, det har varit varmt så jag har inte velat äta.

Vintern däremot har jag kunnat äta hur mycket som helst.

venuseva
0

Du kanske skall göra den där doshatesten anki1 som finns på nätet. Kapha doshan gillar inte värmen och det kan medföra viktökning, har jag för mig att det står?

www.whatsyourdosha.com

anki1
0

Ehh. men jag gillar värme. Det lindrar värken som jag har. eller är det nåt som jag missuppfattar i ditt förslag?

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

venuseva
0

Gör testet och läs beroende på vilka svar du får. det finns matlistor också. kanske du kan hitta en pusselbit till viktuppgång utöver att man tar det lugnare på sommaren och kanske ökar i vikt pga det. Fundersam