Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4470 ggr
carro.
0

Bacon och sötsug

Kan bacon trigga sötsug?

parsley
0

Det finns baconsorter med tillsatt socker. Läs på innehållsförteckningen för säkerhets skull. 

Annars får du väl prova dig fram och se om det är bacon eller något annat eller om du helt enkelt är hungrig och därför blir sötsugen.

citro
0

Jag läste nyss innehållsförteckningen på Scans bacon, det innehöll

inget socker, men jag vet att en del andra märken gör det.

carro.
0

Det har gått så bra för mig ett tag nu. Jag har ätit minimalt med kolhydrater utan behöva kämpa. Jag har inte vart sugen på socker alls och jag hade minskat i vikt.

Jag vet inte vad som hände igår. Vi handlade mat på coop och de bjöd på bacon där och jag tänkte; perfekt, det är ju verkligen lchf. Men jag blev så otroligt sötsugen och det gav inte med sig.

På kvällen var det ju kört. Visst, jag åt inte en massa kolhydrater för jag hade inte  hemma det jag ville ha och jag hade bett sambon att gömma sina chipspåsar och lösgodiset. Men jag var supernära att ställa mig och koka upp sambons spaghetti och hälla en ketchupflaska över och trycka i mig.

Nu gjorde jag inte det heller. Men jag åt allt möjligt lchf-aktigt. Jag åt nästan 200 g bea-sås 73% fett, jag åt nästan en halv ost, jag åt med sked direkt ur cremefraicheburken, jag tog fram alldeles för många färdigstekta fläskfiléskivor ur frysen som jag dippade i bean. Sist avslutade jag med en jätteskål med vispad grädde smaksatt med vaniljpulver.

jag blev otroligt proppmätt.  Även om jag inte åt en massa godis, fikabröd eller pasta så torde jag ha ökat i vikt. Jag måste fått i mig otroliga mängder protein av alla ost och köttet och grädde i så stora mängder torde lägga sig runt midjan.😕

Jag har ingen aning om det är baconets fel men det var i samma stund som jag ätit det som djävulen flög i mig och jag bara måste ha SOCKER!

parsley
1

Ställ dig inte på vågen på ett par dagar, och fortsätt ät normal LCHF, så rättar det säkert till sig. Det är obehagligt att förlora kontrollen över sig själv och sitt ätande. Var stolt över att du höll dig till LCHF-mat och inte tog sambons grejer.

Sindri
2

Det behöver inte stå socker - det värsta är dextros eller maltodextrin. Majssirap helt enkelt. Det tycker jag är riktigt läbbigt!

carro.
0

Tänkte inte på ingredienserna men det stod på näringsvärde kolhydrater 1,2 varav sockerarter 1,2. Jag som trodde bacon var salt, inte sött.