Lchf ostfralla
Hej igen! Har nu kommit igĂ„ng med min nya livstil och det funkar bra, men har en fundering đ Har hittat ett recept pĂ„ lchf ostfralla som innehĂ„ller ost, fiberhusk, pofiber, mandelmjöl, bakpulver och Ă€gg. Ăr detta nĂ„got att rekommendera eller ska jag bara stryka det ur huvudet pĂ„ momangen?
Ta en vanlig ostfralla
Det beror pÄ hur kÀnslig man Àr
#1 en vanlig ostfralla? Det Àr knappast bÀttre Àn att baka en glutenfri.

LÀgg in receptet i kostbevakningen.se sÄ ser du hur mycket, fett, protein och kolhydrater det innehÄller och kan ta stÀllning till om det passar din LCHF eller inte. FÄr du ut ett antal frallor av satsen, sÄ dela med antalet.
Nötter och mandel kan vara lite lurigt. Kostbevakningen bygger pÄ livsmedelsverks databas. Jag testade att lÀgga in mandelmjöl resp sötmandel. Mandelmjöl, som bör vara gjort av finmald mandel, hade betydligt lÀgre kolhydratsinnehÄll Àn sötmandel. Olika tillverkare kan ocksÄ ange olika nÀringsinnehÄll i samma vara.
Grejen Ă€r att jag ska resa bort med familjen och kĂ€nner att detta Ă€r ett bĂ€ttre alternativ att "faila" pĂ„ Ă€n en sirapslimpa.. #1 har du ett bra argument till din kommentar eller ville du bara dumförklara mig ? #4 tack för tipset, bifogar en bild pĂ„ hur det ser ut för en ostfralla enligt kostbevakingen. Ăn en gĂ„ng tack, du Ă€r en toppenguide i lchfdjungeln!

# 4 Tack. Receptet ser helt ok ut, enligt LCHF, Àven om mandelmjölet skulle innehÄlla mer kolhydrater Àn vad kostbevakningen anger.
#5 av: Elinjohanna
Tycker att #1 dumförklarade sig sjĂ€lv đ
Testa att baka, bÀttre Àn att trilla dit pÄ glutenbröd!
BÀttre en lchf-macka nÄgon gÄng emellanÄt Àn att kÀnna sig elÀndig och aldrig fÄ. Jag Àr en gammal smörgÄsoman men klarar mig sedan mÄnga Är bra utan bröd. Men jag vet hur det Àr att fÄ panikkÀnslor av att aldrig fÄ lov att Àta en macka mer. DÄ Àr det lugnande med nÄgot lchf-alternativ vid enstaka tillfÀllen.
Dessutom, produkter av nötter och mandel innehÄller nyttigheter som magnesium och annat, sÄ de Àr inte bara kolhydratrika och farliga..