Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 4866 ggr
Aliki
0

Lyxa till det ...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

… med ett norskt fröknäcke. Jag snubblade över några förpackning fröknäcke , valde örter och havssalt . Hittade det på Hemköp och det är inte billigt! Kolhydratinnehållet däremot är lågt , 32gr /100 gr. vilket blir ca 6,5 gr. / skiva.

Sindri
3

Råg, havre, dinkel och kruskakli….. tyvärr inte för mig i alla fall.

Men att baka själv blir billigt. Och gott!

Aliki
0

Joooo, jag vet! Men Erefestsåere😎, ärmanlatsåärman……😳 1/2 skiva ca 3,5gr.kollisar……. Lika stor som en bit finncrisp men hälften i kolhydratinnehåll.

Aliki
0

Idag lördag åt jag till frunch en hel skiva med smör , romansallad, majo, 2 mosade ägg och två anjovisfileer med svartpeppar

Zepp
2

Jovisst.. när det e "fest" så kan man välja sämre eller bättre varor, det är hela grejen!

En fördel om det är dyrt är att man inte "festar" för ofta!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

hemul
0

En halv skiva Wasa Sport ger 4,5 kolisar…

Sindri
1

Jomen för fler än mig handlar det inte bara om kolisar - det är säden som är felet. Ont i magen gör ingen fest.

hemul
0

Nu är jag inte med. Du påpekade ju själv att det är både råg, havre och vete i fröbrödet ju.

Sindri
2

Ja, därför är det inget för mig, liksom Wasa - även om det är lite kolisar. Inte alltid bara det som räknas.

hemul
0

Jaha! Jag menade inte att man ska äta sportbröd. Ville bara belysa att skillnaden inte är så stor vad gäller kolhydraterna. Sen innehåller ju fröbrödet en massa frön också som kanske inte ska äta så mycket av. Största ingrediensen är ju solrosfrön med allt sitt omega-6.