Kycklingenchiladas på polarbröd.
1/2 k kyckling
1 pkt philadephiaost
1 pkt tacokrydda
5-6 salladslökar
1 sats polarbröd
1 liten burk green chilies
enchilada sås eller salsa
riven ost
Låt philadelphiaosten stå i rumstemp tills den är mjuk och blanda i finklippt salladslök och en burk chilies.
Stek kycklingen i strimlor i lite smör och tillsätt tacokryddorna och lite vatten och låt det koka ner.
Blanda ihop kycklingen med philadelphiasmeten och klicka i rejält i polarbröd. Rulla eller vik ihop bröden i en form och skeda över valfri mängd enchiladasås (jag gillar mycket) och drösa över riven ost. In i ugnen tills det bubblar vackert
ps. bilden hittade jag på nätet mina enchiladas var borta i ett snafs. ds.

Ååååh vad det lät gott! Det måste jag bara prova!
Tack för receptet. Jag behöver variera mig. Detta var kanon.

Lät riktigt gott!
Många år sedan jag använde grön chili från burk….gott!
Enchiladasås, jag har nog missat vad det är egentligen. Som tacosås, eller vad? Finns det alltså att köpa färdigt i affären? Blev sugen att prova denna rätt, nu var det länge sen vi åt kyckling här hemma.
Lät gott men jag skulle nog ta separata kryddor istället för tacomixen. Påsen med tacokryddor (om det är den du menar) innehåller en massa E och sånt och jag vet att jag reagerar på glutamaten i den.
/Lillianna
~ Lillianna ~
Dom kanske inte har en massa E-nummer i kyddorna i USA?
Hur är det med den saken Bookjones?
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag fattade för att det var enchiladasås som var färdig på flaska eller burk? Vet inte vad som ingår i den, utifall man skulle prova att göra den själv.

Magma-Ja enchiladasåsen kommer färdig i burk eller flaska. Kan nog gå bra med vanlig tacosås också. Här finns den röd eller grön gjord på tomatillos men jag bor ju ett stenkast från Mexico…
Lilliana- Jo nog är det e+nummer i tacokryddor så om man kan separera kryddorna är det nog bäst. Själv så slängde jag i vanlig tacomix… Finns i hälsokosten här med bara kryddor och inget trams men jag använde vad jag hade i skåpet.
Aha, tack för informationen Bookjones!