Inget händer
Jag är ganska ny här med lchf. Gjorde kostomläggningen i början av Maj så 3 månader sedan. Har skött mig (riktigt) bra och det har varit/är lätt att äta lchf. Mår prima osv. Men jag har endast gått ner 2 kg sedan start och sen händer inget mer. Jag är 28 år och fick mitt andra barn i år och har helammat till nu när bebisen börjat äta fast föda. Varför händer inget? Har 45 kg att gå ner nu efter 2 täta graviditeter och har ställt in mig på 2-3 år eller mer som det kommer att ta. Men nånting bör väl hända snart? Kommer iallafall inte sluta med lchf oavsett. Gick heller inte ner i vikt när jag ammade 2013 (4 mån) hur jag än bar mig åt. Men jag har därimot alltid stunkigt aceton ur munnen under amningsperioden (ej diabetes) men det har försvunnit nu med lchf.. Hur länge ska man ge det innan man testar 16:8 eller är det Bara att hålla ut? Tips? Och ja jag har dragit ner på mjölkprodukter och äter mig mätt på fett… kanske nån har pepp eller varit med om liknande?
Vill bara nämna att man inte ska sträva efter att gå ner i vikt under amningsperioden, då de miljögifter du har i kroppen frigörs och halten av dessa ökar då i mjölken.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Detdär är gammal skröna. Har du källa på det? enligt min bvc sköterska och amningsmottagningen samt diverse hjälpmammor jag pratat med så är en hälsosam viktnedgång på ca 0.5 kg/v helt naturligt och inget som helst konstigt eller skadligt för barnet, samt att gravidkilon är ok att gå ner. Har aldrig någonsin hört eller läst eller sett om något barn som tagit skada av en mammas viktnedgång.ä, då det finns dom som rasar i vikt på Bara några veckor. Att äta hälsosamt under amningen är inget farligt. Återgå gärna till ursprungliga ämnet
#2 Ja, jag har inte bara en, utan faktiskt flera. Att vi har miljögifter i kroppen är ingen skröna, inte heller att en del av dessa är bundna i vårt fett, man behöver inte vara Einstein för att räkna ut att halten kommer att öka vid en viktnedgång.
"Däremot bör man inte banta aktivt under amningsperioden eftersom man har miljögifter lagrade i kroppsfettet och de frigörs vid bantning och kan gå över till bröstmjölken."
Behöver du fler?
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Skrönor hit o dit, för en del kan det stämma.. för andra stämmer det inte!
Lika vad gäller viktnedgång!
Dvs.. för det första.. graviditeter frestar på kroppen och homeostasen, förutom all annan stress med småbarn och annat?
Att banta under graviditet och amning tror jag är kontraproduktivt, för båda barn och mamma, i så fall borde man gjort det före progressen!
Sen så.. för viktnedgång krävs att det uppstår ett kaloriunderskott.. och en fungerande homeostas.. samt att stress är borta ur bilden.. eller minimerad!
Det LCHF kan hjälpa till med är en ändrad homeostas.. läs mindre lagring/mer uttag ur lager, främst fett!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
ALLA har miljögifter i kroppen. Sen kan ju en del ha vistats i speciellt ohälsosamma möljöer o.s.v. men ingen är fri från det.
Jag är böjd att hålla med VildVittra. Jag är kemist i grunden och hade en föreläsare som var speciellt intresserad av miljögifter och pratade rätt mycket om det ämnet. Jag minns att han t.ex. menade att de flesta mår dåligt de första dagarna under en fasta har en hel del att göra med de gifter som vi inte kan utsöndra och som lagras i fettet då kommer i omlopp. Han hade också en förklaring till varför man mår bättre efter ett par dagar, men den har jag tyvärr glömt.
Vara hur det vill med det, givetvis har man mer gifter flytande runt i systemet under viktnedgång. Så ivf snabb viktnedgång tror jag visst kan ha påverkan på barnet när man ammar eller är gravid.
Inget händer för mig heller, jag har hållt på med lchf sen slutet på mars
Nu börjar jag jag med 5:2 i veckan för att se om det har effekt

Jag har hållit på sedan början av april och det händer nada! Ok jag har fuskat någon gång vid ett par tillfällen men nu är det över 4 månader sedan jag/vi började! Väger inte något men utesluter, pasta, ris, bröd, kollar när jag handlar så det inte är över 5 gr kh/100 gr. Vad ska man mer göra? Bara vänta och se resultat?
dom här månaderna har varit bra inkörsport till lchf för mig, nu har jag vant mig av med mackor och pasta
5:2 är mycket enklare att hålla när jag inte få sockerfall på fastedagarna
om jag vill ha en viktnedgång så är det nog 5:2 som gäller för min del.
Jag höll på i 5 år innan jag fattade att något mer måste till. Det funkar INTE automatiskt för alla trots hajpen som envist hävdar att det är så. Men i mitt fall kan jag äta betydligt mer på lowcarb och gå ner än jag kunde på standardkost (då kunde jag faktiskt inte gå ner alls) och jag blev frisk, så man får ta det som det är. Men gå inte på myten att kilona bara flyter bort för alla. Så är det inte och vi är inte ensamma heller. Det är bara att bita i det sura äpplet och gratulera dem det funkar så för.
En del är i varje fall ärliga med det. Wolfgang Lutz:
It has become apparent in the course of more than forty years of experience with the low-carbohydrate diet that only some overweight adults attain an ideal figure within a reasonable period of time […] It would be dishonest to claim that everyone can attain their his or her ideal weight on a low-carbohydrate diet. We also freely admit that we do not as yet know why one overweight individual responds to carbohydrate restriction when another does not.[…] A low-carbohydrate diet will still benefit overall health, even if a desired weight in not achieved.