Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 7446 ggr
OlgaMaria
0

Äta ben och brosk

Från att av vana undvika brosk och spotta ut alla ben har jag insett att det går utmärkt och är riktigt gott att äta en hel del av sådant, i alla fall när jag äter kyckling (borde funka med vissa mindre fiskben också). En hel del av de mindre kycklingbenen går utmärkt att tugga i sig.

Tänker att detta borde vara nyttigt, speciellt om man inte får i sig så mycket kalcium annars. Vad tänker ni? Svårt att hitta info om vad ben och brosk egentligen innehåller.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Halvdansken
0

Jag älskar att gnaga ben och äter brosk.  Tror nog att det är hälsosamt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

ManU77
0

Kollagen är en av de saker som finns i detta. Nyttigt värre är det också. Bra för lederna, inte minst. Det är inte av en slump man kokade buljonger på märgben och broskrika delar av djuren förr i tiden. Fortsätt du njuta av detta och det med gott samvete.

Joppo
0

Anna Anka har en del intressanta teorier om just brosk 😃

http://www.kostdoktorn.se/anna-anka-brosk-skyddar-mot-cancer

PS. Sorry för trams. Jag tycker bara att hennes resonemang är sjukt roligt(och dumt)

OlgaMaria
0

#3 Det var nog faktiskt Anna Anka som fick mig att inse att det går ju fint att äta brosk, inte pga hennes resonemang, utan bara att se henne äta det plus att man kan ju ana själv att det säkert är nyttigt.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus