Kiss...
Fick en fråga och eftersom jag är nybörjare kunde jag inte svara. Men det finns ju fantastiskt mycket kunskap här…
Frågan lyder:
"Jag har upptäckt att jag med en kost med lågt intag av snabba kolhydrater har ett kiss som luktar konstigt..Känner du till varför det gör det?"
Alltså ingen ren LC-ätare, men åtminstone GI. Någon som kan hjälpa oss att förstå?
Man läcker ut ketoner i urinen om man äter lite/inga kolhydrater. Det kan lukta lite annorlunda och det är mätbart med stickor man köper på apoteket
Numer pensionär i Nynäshamn
Sen är det ju vissa grönsaker/frukter o dyl som sätter doft/färg på urinen, och om man plötsligen tillför nåt man inte har haft i kosthållet förut lär ju urinen ändra sig :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
När jag började äta massor med kött ändrades doften på mitt urin. Det doftar mer "mustigt" ??
Kanske är det för att jag blivit ett rovdjur och effektivt ska kunna märka mitt revir. 

Säkert! Fränt!
ojojoj nu ska de militanta lchf-arna ut och pinka revir med!
Min spontana tanke är: Dricker h*n tillräckligt? Eftersom man inte stoppar i sig lika mycket kolisar som binder vätska kan det lätt bli för lite..
Annars skulle jag gissa på utrensning.. eller kanske candida? Om man har kandida kan kisset lukta allt ifrån unket till jäst.. *rekommenderar spottestet*
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Min tanke är ketos och drick ev litet mer vatten, 1.5-2 liter om dagen ska man ha i sig. En del får ruggig andedräkt när de kommer i ketos och dit kan man komma lätt när man kör GI eller annan variant av kolhydratbegränsning. Just andedräkten har jag sluppit, däremot vill man inte stanna i badrummet efter morgonkissen…
Fast jag hoppas det är långsamma kolhydrater…
Det bildas mer ammoniak i urinen.
Jag fick besvär med urinvägsinfektioner. Trots att jag åt tranbärstabletter varge kväll (har för det mesta funkat tidigare).