Var köpa Magic Bullet?
Jag vill köpa en magic bullet men hittar ingen. På den amerikanska siten verkar de inte skicka till europa, på twins är den slut, på haléns finns den inte längre o.s.v. Kan även tänka mig att köpa begagnad om det är nyskick på den och alla delar samt receptbok medföljer.
Vet någon var man kan få tag i denna makalösa manick?
Halens har en liknande
http://www.halens.se/elektronik-hushallsmaskiner-juice-vatten-juicepressar-3748/matberedare-nutribullet-092798?oc=014&tc=aec49fd51b9de8f7e03053d73ec54049
Oj, nu läste jag dåligt. Halens hade du redan kollat. 
Om du har konto på tradera - kolla där. Eller blocket, kanske någon i din närhet säljer. Eller sätt upp en lapp på affären där du handlar.
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Tipsen ovan funkade inte och blocket, tradera samt allannonser har jag kollat. Men en lapp i affären ska jag försöka med!
Här hittade jag en från England, som skickar till Sverige, så det blir ingen tull eller moms som det kan bli från USA.
Tradera funkar ju visst? Ligger 2-3 st ute där ju.
Dessutom finns de på Amazon:
Vet dock inte om man från sverige måste beställa från amazon.uk eller amazon.de.
Kan ju även tillägga att du kanske bör kolla runt lite på kommentarer kring produkten innan du beställer den, ofta är inte allt vad det utlovas. Jag kollar helst kommentarer från forum, då omdömen på amazon o dylikt inte alltid är att lita på fullt ut (menar, vissa är sjukt välskrivna och produktnamnet nämns lite väl ofta, tror vissa av dessa är "fejk" som någon helt enkelt får betalt för :P )
Du kan ju läsa den här tråden om du vill iaf, finns lite blandade kommentarer men man får en lite mer realistisk förväntning på "underprodukten" ;)
Ellos hade i alla fall i höstas en MB-kopia. Jag köpte en men det står på att man inte får ha varma drycker i den. Det verkar stämma för min slutade fungera efter ett par veckor. Det går fortfarande att mixa kalla grejer iden…
Jag kan inte ge dig tips om var du kan köpa en men jag kan tipsa om alternativ. Jag kasserade min Magic Bullet för att knivbladen var för klena.
Oftast behöver man ingen dyr maskin från USA. Det fungerar alldeles utmärkt att mixa med vanlig stavmixer i en hög kanna. Man måste bara vara försiktig om det är varm vätska som mixas.
Jag tror (precis som skrivits här tidigare) att de som marknadsför Magic Bullet har snackat upp den här produktens värde för att promota den och faktum är att den är inte så jäkla bra. Jag hade en och jag slängde den eftersom den inte klarade av att mixa ordentligt. För slöa knivar helt enkelt.
Vad som ofta eftersöks är ju att det ska skäras och mixas rejält och då har knivarna i Magic Bullet varit rätt klena. Mitt tips är att satsa på en okej (det behöver inte ens vara en dyr) stavmixer och sedan hälla över produkten i vad du nu vill servera den från. Resten är bara Bling.

Tack för tipsen. Jag sätter in en annons på blocket, vill ha originalet och inte en kopia.
Alla länkar fungerar bra för mig.
Smoothie- maker finns på Twins, kommer inte ihåg priset men ca 400 kr tror jag, den gör ungefär samma tjänst som Magic Bullet. Enligt min uppfattning så är det tveksamt med alla dessa små maskiner om man vill göra något mer än LCHF-kaffe. #9 och #11 har också funderingar som nog är vettiga. Jag har haft en och till slut kastade jag ut den i vredesmod när jag torkat stora kletiga stänk för femtioelfte gången.
Här är en försöljare i UK, gissar att den skicka till Sverige
http://www.jmldirect.com/uk/blenders+juicers/magic-bullet/invt/m01mb20100000001/
Glömde givetvis klistra in tråden jag tyckte du skulle läsa…
Köpte en Magic Bullet för flera år sedan genom Tvins. Vi har använt den hur många gånger som helst och nästan varje dag och den är helt otroligt effektiv. Efter många års användning så gick den sönder igår och nu har jag beställt en ny ikväll på www.magicbullet.nu för vi vill inte och kan inte vara utan den och snart så har vi den igen. 😃
Amazon har också. Men vad dyra de är nu! Jag gav bara ett par hundra för min senaste. Var tvungen att köpa ny för att den där drivgrejen i ett av locken vittrade sönder. Så jag har två av allt utom ett av knivlocken…
Men det finns kopior som är billiga på Amazon även om originalet är lika dyrt som där du köpte.
Den här ser ju identisk ut, är billig och har fått bra omdömen (men få)
Ännu billigare, men ser inte helt identisk ut.
Fast den kanske är det ändå…
It's just a Magic Bullet by another name, so all my other attachments fitted.

Nu finns den här:
Jag köpte en kopia från melissa tror jag på Ö&B, dock för 4 år sen, men har sett den där lite då & då sen dess. Älskar den!
Kolla gärna in min blogg! http://thefatcheerleader.com
Instagram: @metnalized
Finns det reservdelar nånstans? Locket sjunger på sista versen. Jag har använt min för mycket, helt enkelt. ☺️
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus