Naturlig LCHF:are:)
Ville bara berätta om vår dotter som är handikappad och har bland annat epilepsi…Hon är 10 år och jag ammade henne nästan helt i ett år. när hon började äta, så dög bara animalisk mat och extra gott var det om hon fick smör blandat i moset…..när hon blev äldre, så valde hon märkligt nog bort alla kolhydrater…..I dag älskar hon stekt eller kokt ägg, stekt fläsk, karré, ost, leverpastej, bernesås, avocado och smör….Hon äter inget godis, kakor, bullar, eller vanligt socker, tycker inte om frukt och grönsaker….Hon har helt enkelt ALDRIG velat ha det…..I början tjatade vi på henne att hon MÅSTE äta grönsaker, potatis, pasta, ris mm. Men nu har vi gett up och hon får sitt fläskkött, ägg, avokado, bernesås mm…..Hon är lagom i vikt, växer som hon ska och mår riktigt bra, förutom sina handikapp. Så varför måste hon itvingas kolhydrater, när hon inte vill ha dem:)
Kram Tina

Klok tjej.

Skönt för henne att ha förstående föräldrar! och att det går bra naturligtvis .
Extra klok nu när man vet att den här kosten gynnar dem som har epilepsi särskilt. Härligt att höra!
Numer pensionär i Nynäshamn
Mitt 2-åriga barnbarn äter ungefär likadant.
Åh så bra att ni lyssnar till hennes önskningar när hon visar sig må bra av den här maten
Inte illa! tänk om man hade varit så smart redan då. 
det var man säkert, men föräldrarna var inte det, så man tvingades äta. Åh, nu tål man inte den maten!!!
Jag har en teori faktiskt, om att en del individer som kanske har någon form av funktionsnedsättning eller handikapp, blir extra känsliga och följaktligen mer "genuina" i sitt val av föda.
Min ena dotter har ett flertal diagnoser, och som mycket liten ville hon bara äta smör. Smör, smör, smör!
Då var jag skiträdd, men nu undrar jag om det inte är så att hon helt enkelt styrdes av vad hennes kropp talade om för henne.
Kram!