Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 6685 ggr
hedakicki
0

Gino som efterrätt, bör provas ;)

Vet inte om någon tipsat om det, men en god efterrätt som man kan göra är Gino. Från början ska det egentligen vara vit choklad och andra frukter, men skriver mitt eget recept här:

Frysta Hallon
Frysta Björnbär
Frysta Blåbär
Lite riven mörk, mörk chocklad, och eventuellt lite sötningsmedel på om man tycker det blir för surt

Lägg bären i en ugnssäker form, strö över lite sötningsmedel (vid behov) och riv sedan mörk mörk choklad över bären. In i ugnen på 270 grader tills chokladen smällt och fått lite "färg" eller lite hård yta.

Ät som det är och njut Skrattande

www.machmo.se

korseett
0

hmm lät smaskens

hedakicki
0

Det ÄR väldigt smaskigt.. Dessutom så blir "såsen" ifrån bären, väldigt väldigt smaskigt! Gör man egen glass, på ägg, sötningsmedel och grädde, så serveras detta ihop underbart gott! Passar bra att bjuda gäster på, alla som jag serverat det till har hittills, älskat det :)

www.machmo.se

anki1
0

Jättegott. brukade göra gino tidigare.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Amiechan
0

Testade direkt! Hade hallon och mango och lite mörk choklad. Ingen annan sötning. Serverades med grädde. Smaskens!

Har tidigare bara ätit det hos sockersöta släktingar :P Då med jordgubbar, marshmallows och vit choklad ovanpå. *olidligt sött*

Gunnilla
0

Vilken läcker dessert - passar ju både för LCHF, paleo, GI och lågkalori! (Jag har börjat tänka i samtliga banor - man ska bli mätt, det måste vara naturlig föda, ska vara lågt GI och inte så många kalorier eller kolhydrater - mkt att hålla reda påFundersam).

Karin20
0

Wow så smart! Gino har jag älskat, men det har varit slut med detta nu. Kreativitet är ett ord för omtänkande och det här var ju verkligen att tänka om och göra det omöjliga möjligt! LCHF-Gino, kanon!

//Karin

hedakicki
0

Kul att många verkar gilla det, för det är verkligen gott :)

www.machmo.se

Mervi
0

Måste prova när jag inte äter fakir, just nu går det inte. Låter frestande.

Anterrabae
0

mamma har brukat göra detta.. både som lc och som vv, med olika modifieringar..

Hur gott som helst.. Men säger som Mervi, det funkar inte under fakir.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

maibrit
0

Det var supergott. Kommer att upprepas i denna familj i allafall. Jag vispade lite grädde till också.