Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 7327 ggr
_Fisken
7

Fusk!

Igår var det fuskdag då det var studentmiddag. Men jag förlåter mig själv - och återvänder till anti-kolhydratkosten som om inget har hänt. Ha ha 😂

Jag noterar -7 kg på 1.5 månader. Lågt (för mig) kolesterol (5.5),  Blodsocker: 5.0, Blodtryck makalöst fall ner från 155/95 till 115/70 - mitt på dagen. 
Då är det inte svårt för mig att fortsätta den inslagna vägen!

hemul
0

Gratulerar! 😃

_Fisken
0

Tack! Jag kan ju inte vara mer än nöjd? Jag ska kolla kolesterolet igen efter semestern…

ankaja
0

Det är fantastiskt! Grattis! Jag gör så ibland också, fuskar men konstaterar att det var tillfälligt på grund av omständigheter och är snabbt tillbaka i gängorna igen. -5kg sedan maj.. 😃

_Fisken
0

Va roligt att höra!

OlgaMaria
0

Gillar din benämning - antikolhydratkost :-D

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

_Fisken
0

*Flin* det är väl för att visa mig själv att jag inte lägger så stor vikt vid "high fat"?  Snarare att få bort kh. Blir jag trött o sjuk så får jag väl ta å titta på smörpaketet lite oftare…men jag kan väl erkänna att jag inte snålar längre på smöret och skippar dessa light-produkter. "No more".
Man kanske inte ska vräka i sig så mkt protein heller så jag käkar mkt broccoli och blomkål ist. Grönsaker överhuvudtaget. Köpte en induktionsspis i dagarna bara för jag ska kunna koka maten snabbt  -  på lunchen!