Lax med cream cheese
Tänkte dela med mig av detta enkla och enligt mig mycket goda recept!
Tina önskat antal laxfileér, skär en djup skåra i dem på längden och knöla ner så mycket cream cheese du kan. Jag tog den med vitlök och örter. Lite citronpeppar ovanpå.
Tjugo minuter i ugnen på 225 grader. Servera med valfritt tillbehör. Själv åt jag lite isberg, gurka och kokt broccoli med smör på. Sambon åt ris.
Tack för tipset! Jag känner att jag har dålig fantasi när det kommer till lax- det blir för det mesta bara ugnsstekt med salt, peppar och citron, så ditt uppslag var välkommet:)
Tack för tipset. Jag är så dålig på att laga lax - den blir alltid trist hur jag än bär mig åt, men detta receptet verkar även jag klarar av. Ska prövas under veckan
Prova att servera en sallad på gurka skuren i tärningar och rivet citronskal smaksätt med lite salt oxh peppar rör ned 2,5 dl creme fraiche. Kanongott till lax. går att använda till annat oxå. Så gott att man kan ha det som kvällmys. eller efterrätt.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
idag åt jag lax med pesto på det vargott. Tillagat i mickro på4 min för 2portionsbitar det kan inte vara enklare.
Det där låter ju hur gott som helst!
En liten varning dock för färdigblandad Citronpeppar.
Den som stod i skåpet hemma hos mig innehöll GLUTAMAT…
Citronpepparn har jag skippat just pga glutamatet.

Tack för bra tips, fisk är alltid lite svårt. I helgen blev det lax i ugn med västerbotten ost, grädde o löjrom på toppen.

Okej? vad innebär Glutamat`?
Kan några korn ovanpå laxen göra så mycket?
Läs här om [tillsatser](http://www.expressen.se/halsa/1.862250/giftet-i-din-matLänken öppnas i nytt fönster "http://www.expressen.se/halsa/1.862250/giftet-i-din-matLänken öppnas i nytt fönster")
i vår mat och kryddor.

Ahh ok.. tack!
Sett till mängden citronpeppar man använder i receptet kanske det inte är nått att bli hysterisk över dock?
Det är ju individuellt hur man ser på tillsatser och annat i maten, kryddor, dryck etc- och inte minst hur känslig man är. Jag börjar misstänka att jag är känslig för just glutamat pga vissa reaktioner jag fått efter att ha ätit mat med glutamat i, och köper numera inga kryddor med den tillsatsen i. Även om jag antagligen inte skulle få några symtom alls av en så liten mängd! Som Margareta säger, man får sila elefanterna och inte myggen- eller hur det nu är hon brukar säga:)
För mig har det blivit en vana, som jag inte reflekterar så mycket över, jag bara väljer en annan krydda t.ex. T.ex så kanske det skulle fungera att använda vanlig peppar och citron som substitut till citronpeppar, om man nu skulle vilja byta ut den kryddan pga glutamaten.