Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 16301 ggr
sarag
5

Torra ögon om morgonen?

Läste en tråd om torr mun. Det har jag inte upplevt men däremot har jag märkt att mina ögon kan kännas mycket torra vissa mornar när jag vaknar. Känns riktigt obehaligt till jag liksom blinkat dom lite mer fuktiga.

Någon som känner igen sig?

andreas0
0

Exakt samma har jag på sommaren på grund av pollenallergi, men det är ju inget sådant nu. Är du allergisk mot något?

Annars kanske du bara dricker för lite vatten, testa att dricka ett glas eller två innan du lägger dig.

sarag
0

Jag dricker mycket vatten. Då är det nog beroende av att jag har lite katt-allergi. Och fast jag vet att jag inte mår riktigt bra av det så släpper jag in katten i sängkammaren i perioder. Han vill så gärna komma in och ligga en stund i sängen efter att han varit ute under natten.

Ja, du vet jag var det kommer sig av.
Borde förstås skärpa till mig med det!

korseett
0

jag utreds för sjögrens syndrom som kännetecknas av torra slemhinnor, trötthet och värk i fingrar. Jag har alltid varit lite torr i ögonen och underlivet men i somras förvärrades det och jag är numera ännu torrare i nämnda delar plus munnen och luftrören så jag måste ha ett glas vatten bredvid sängen så jag kan ta en klunk då och då.

Jag äter även Membrasin som är omega7 extrakt från havtorn. omega 7 påverkar våra slemhinnor så de blir mindre sköra och torra. På mig har de ännu inte haft effekt men jag vet flera som det funkat bra på.

sarag
0

Omega 7 låter intressant eftersom jag har sköra slemhinnor också. Har alltid haft besvär med urinvägsinfektioner. Är bra hjälpt med tranbärstabletter ( och ammoniakneutraliserande L-Arginine) men ibland slår det till i alla fall. kanske skulle pröva det. Finns dom hos hälsokosten?

Sara40
0

Torra eller grusiga ögon är typiska allergi/överkänslighets symptom och eftersom du vet att det är si och så med om du tål katt eller inte så har du nog helt rätt.  

Jag vet att du inte ens pratat om det - men fall inte för någon slags luftfuktare, det är oftast inte alls problemet (många gånger är det tom tvärt om) och dessutom blir dessa ofta och mycket lätt riktiga bakterie/mögelhärdar.

korseett
0

#4 de finns på hälsokosten.