Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 5328 ggr
[Trollbjörken]
1

lchfvänligt som höjer blodsockret

Finns det något som höjer blodsockret men som är lchfvänligt. Jag ska och tatuera mig till veckan och mitt blodsocker brukar sjunka ganska snabbt så jag blir illamående, kallsvettig och yr. Sist fick jag en karamell och vatten/dricka men nu vill jag ju helst inte slänga i mig socker när äntligen kroppen börjat vänja sig av med det + att jag är enormt sockerberoende och det kommer garanterat triggas igång om jag ta en godisbit…höjer mörk choklad blodsockret, eller ex cola zero?

RobinEH
1

Syftet med LCHF-livsmedel är att de skall påverka blodsockret så lite som möjligt. Köp en rund tablett med druvsocker och svälj hel om du inte vill känna sötman.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

hemul
0

Jag blir nyfiken. Varför sjunker blodsockret när du tatuerar dig?

[Trollbjörken]
0

Sist jag tatuerade mig fick jag förklarat att tatuerandet och smärtan ofta sänker blodsockret. Sist jag tatuerade underarmen hade jag ätit dåligt innan (dumt jag vet) och jag fick blodsockerfall och mådde piss, men fick en godisbit och blev bättre igen på nån minut. Men nu vill jag inte äta godis, så ska absolut ta med druvsocker att ha ifall jag börjar känna mig dålig (mitt blodsocker har dock blivit stabilare med lchfkosten så hoppas jag kan slippa ta den) och denna gång äta riktigt innan 😉

melodylouise
0

Mejerier höjer blodsockret som tusan, även om de är fullfeta. Att bara äta mycket protein, utan fett, höjer också blodsockret (som 2 burkar tonfisk i vatten eller torkat kött). Proteinbars typ questbars. I tsk honung fungerar ju också.

hemul
0

#3 Tack. Visste inte att smärta kunde ha den effekten. Intressant.