Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 884 ggr
TinaH
0

Funderingar på en måndagsmorgon

God morgon!

Jag vill först berätta att jag började med LC för en vecka sedan, den 13/8-06.
Har gått ner 5,6Kg!
Är detta bara "nybörjar rus",
eller kommer det fortsätta i denna takt? Fundersam
Trots att jag syndade i går…..jag skämmsGeneradgrannen har tjatat om att hon skulle bjuda oss på wåfflor i ½ år tid, och då kan man inte noncharlera henne med och säga "vi bantar".Oskyldig
Men, har minskat i alla fall -0,2.Flört

Men jag börja på och bli mer och mer fundersam…men jag funderar inte så mycket på varför, hur för och därför….utan det funkar, och det är det viktigaste! Flört (där var jag fyndig! *host*)

Sedan så satt jag igår kväll och gjorde en fundering på vad man kan och inte kan äta….
För att kunna bygga måltider och recept för en vecka.

Jag har kommit så lång på listan som här nedan….
Bygg gärna på den för en nybörjare, för jag har säkert glömt merän hälften.Glad

Mejeriprodukter

• Ost av alla dess slag
  • Fil
  • Mjölk
  • Grädde 40%
  • Cramé Fräch
  • Turkisk Yoghurt
  • Smör, (med kossan på)

Mat

• Gris
  • Fågel
  • Fisk
  • oxe
  • Ägg
  • Bacon

Grönsaker

• Findus Wok; classic, wok Deli,Vietnamese
  • Sparris
  • Zuccini
  • Parika; Gul, Grön & orange
  • Gurka
  • sallads kål
  • aubergin
  • Blomkål
  • Brockoli

Frukter

• Finns det någon frukt under 5 kolhyrdater?Oskyldig

Övrigt

• kokos mjölk ICA
  • Mkrillfilé ICA
  • Blue Dragon, krämig kokosmjölk
  • Räksallad, Euroshopper

Godis

• Fläske svålar

Detta är vad jag själv har kommit på, finns säkert massor där till.
Så snälla hjälp mig.

Hur är det med Nötter, har en gubbe som tjatar om sina moröttter, men icke sa nicke säger jag, ta en bit gurka i stället Flört

Nått typ av hemma gjort godis finns säkert, Smörbollarna har jag hittat här, tack Magareta!.Glad

Detta var lite tankar från en nybörjare.
Hoppas att ni kan fylla på och hjälpa mig! Skrattande

Ha en bra dag! & Lycka till på Er! Skrattande

Tina

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

Tilda-T
0

Grattis Tina till en lyckad första vecka!!

Du kan väl inte på fullt allvar tro att du ska fortsätta gå ner 5,6 kg i veckan!? Du har förmodligen tappat en hel del vätska den här första veckan men samtidigt får man en himla kick av att det går så fort från början.

Framför allt är det här ett sätt att äta på som man mår så himla bra på, om man sen också går ner i vikt är det ett bonus!

Bra start, fortsätt så!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Fibblan
0

Hej Tina. Ser ut som en bra lista du kommit på. Jag har haft ett stillastående ett tag som jag har svårt att acceptera. Har kommit på att det nog är mjölk som stoppar viktnedgången för mej.  Hade slut på grädde(som jag bla har i kaffet) och fick som nödprodukt ta mjölk. Nu köpte jag upp mej på grädde och drack det i i går och nu på morronen, genast har det släppt 2 kilo vatten. Så var ytterst försiktig om du måste använda mjölk, lika dant med Turkiska yoghurten. Fil vet jag inget om, men tror kanske den oxå fungerar som mjölken. Någon som vet>?

TinaH
0

Tack!

Nej jag tror inte på fullaste allvar att jag kommer tappa 5,6kg/veca.
Då skulle man försvinna på 2 månader! Skrattande

MVH
Tina

Mvh TinaH

TinaH
0

Hej Fibblan!

Tja att vara i stiljte kan inte vara roligt….
men som du säger, så kommer man på sig efter ett tag vad som fattas sin kropp.
Jag dricker inte merän max 2 glas mjölk om dagen och äter filmjölk kanske max 2-3 gånger i veckan med 4 msk linfrö på.

Jag har nu lärt mig att ladda up med att ha minst ½liter grädde hemma.

När man sitter här nu och tänker på vad man köper hem, så får ma nästan sån där "sjuk-nojja"…GRÄDDE!! för att få ner i vikt!!! Flört
Men jag struntar i vilket, det funkar ju, och det är ju det som gällerSkrattande

Sköt om sig!

Kramis

Mvh TinaH

catlin
0

Jag har tre halvlitrar grädde i kylen… Räcka ut tungan Så kan jag bara handla en gång i veckan oxå… Jag skulle vara mer försiktig med mjölken o filen om jag var du, strunta i frukten och ta det lugnt med woken. Men å andra sidan, så länge det funkar… Skrattande

Grattis till första veckan!

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

Fibblan
0

Hahaha…ja, vi var och handlade igår och det var typ mina varor som var slut. Så när man tittade i korgen så var där grädde, smör, cream fraich, ägg, Brieost….och så står man där rund och goer i kassan och lassar upp *asg*  …måste vara störande för en del….

catlin
0

Hehe, jag vet… Fast när man ser alla tv-middagar från frysen folk staplar upp på bandet, allt skräp rent ut som folk handlar, så känner jag mig jättenöjd när jag tittar på mitt feta! Det är ju RIKTIG mat i alla fall, det kan ingen säga nåt om. Och jag vet ju åtminstone att det är det i min korg som kommer att göra susen…Skrattande

TinaH
0

visst kan man bara skratta när man går och handlar.

när man ser folks överfulla grönsaks korgar och fiberika saker och så kommer en annan där med sånt som dem skulle springa och gömma sig för,,*asg*

jag klämmer minst en liten cammenbert om dagen…ooops….

Mvh TinaH

catlin
0

Det går mycket fortare att handla nuförtiden också, när man inte behöver stå och klämma på grönsakerna och leta efter rätt sorts äpplen. Och mindre att bära hem. I like!

Margareta
0

Tänk bara alla diskar vi rätt och slätt passerar i matbutiken…

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Tina: Grattis till de försvunna kilona. Det kommer säkert att fortsätta neråt men inte lika snabbt.

Handlandet är enklare och det går fort, inte behöva välja bröd, lusläsa om de innehåller socker eller inte. Frukten som är så dyr kan vi bara gå förbi. Jag har märkt att det blir billigare också. I början köpte jag nog för mycket, vi orkade inte äta så mycket så det blev liggandes i kylen och jag fick kasta en del. Visst är det härligt.

Tilda-T
0

Jag tror också att det blir billigare i längden. Nu köper jag i princip inte mat mer än 2 ggr i veckan. Det är också så att det slinker inte ner allt möjligt "gott" i vagnen längre utan man handlar det som man vet att man ska äta bara.

Dessutom är det hållbara produkter som man äter( inte bröd och frukt odyl) så man behöver inte fylla på så ofta.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

Diana61
0

Grattis! Själv har jag bara gått ner 0,1kg på en vecka ???? Gråter

Jag vet inte vad jag gör för fel, men anar att jag kanske äter för lite fett och för mycket proteiner. Så jag skall testa att ösa på mer fett denna vecka.

Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

Kattmoster
0

Ja du, Fibblan, du får väl glo tillbaka på dem som lassar upp fettsnåla produkter + bröd, pasta och potatis. De ligger risigt till.

Min man har berättat om vilka blickar han får när han kommer med vagnen full av smör och fläsk men han är så cool så det struntar han i. Cool

Kattmoster
0

Ja, catlin (vilket läckert namn!), visst går det lätt att handla. Man behöver nästan inte någon inköpslista och man behöver bara stanna vid ett fåtal "stationer" i butiken. Det är bara fördelar med den här kosten!

catlin
0

Cool

Margareta
0

Stackars Livsmedelsproducenter…

Kriss
0

Morötter funkar nog om dom är rårivna och inte kokta.

Margareta
0

Råa morötter innehåler 8,7 g kolhydrater /100g.
Det verkar lite mycket.

Livsmedel

Mgd

kcal

Prot

Fett

Kolh

Glukos

Fruktos

Laktos

Maltos

Sackaros

Stärkelse

Fabrikat

Morot

100

39,90

0,60

0,24

8,69

1,6

1,8

2,7

0,2

Mervi
0

Morötterna har jag skippat, har faktiskt aldrig gillat dem så jättemycket.

Kia
0

Morötter årt jag ALLA dom åren jag var med i VV så dom har jag med skippat….. Kunde inte sluta äta dom när jag väl åt dom, förklarar ju min känslighet HM!!

magma
0

TinaH: Håller du igång fortfarande? Undrar hur det går!