Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 824 ggr
Mizzi
0

Fläsksvålar,Magnesium och C-vitamin

Har jag inhandlat i dag, men dom hade bara Mr Chipps fläsksvålar har för mig att någon skrev negativt om dom men jag minns inte vad ??

Hittade också en gräddost med 37 % fett och 0 kolisar =) den kan jag väl äta av fast jag kör fakir eller ???

Ska börja ta magnesium i förebyggande syfte för jag vill inte få kramp som jag läst om här =(

Men jag glömde naturligtvis kolla efter kokosolja =( men jag ska in en vända till till stan så jag får försöka komma ihåg det då =)

Vimsan
0

Har du kollat innehållet i "fläsksvålarna" en del heter det men är gjorda på vetemjöl och annat konstit utan fläsk.

Mizzi
0

Ps. Fick stanna och dra upp byxorna ett antal gånger på stan, så nu är jag helt säker på att min vikt är på nedgång =)

Tänk att man kan bli glad av att tappa byxorna ;) får ta och börja med skärp nu tror jag =)))

Mizzi
0

Det står i alla fall 0 kolhydrater på påsen då borde det inte innehålla mjöl väl ???

Vimsan
0

näää då borde det inte vara några prolem. ;)

dcos
0

Det som jag upplever som negativt med vissa fläsksvålar är att de innehåller smakförstärkare, E-620 t.o.m. E-625 (om jag mins rätt). En del, däribland min fru Anterrabae, tål inte smakförstärkare.

magma
0

Lykas innehåller inga tillsatser, bara svålar, salt och fett. Hittar du sådana kan det vara värt att testa!

Mizzi
0

#5 Aha det kanske var det jag läste om i en annan tråd, tycker att dom är ganska salt också.

#6 Tittade efter dom men dom hade bara Mr Chipps, jag köpte dessa i Karlskoga på Willys bor själv i Degerfors och här finns inga fläsksvålar överhuvudtaget =(

parsley
0

Mr  Chipps fläsksvålar är hårda och sega, Lykas spröda och fina. Har inte koll på ev e-nummer hos Mr Chipps, men Lycas innehåller 60 % protein och 35 % fett, enligt förpackningen, samt 5 % odeklarat innehåll.

Margareta
0

Lykas skall var de som är renast och bäst och utan tillsatser.

Numer pensionär i Nynäshamn

SolKerstin
0

Sitter och intar mr.Chipps fläsksvålar just nu och jag tycker dom är mycket godare än Lykas.Läser på innehåll: fläsksvål,svinfett, salt och antioxidationsmedel E320,E330. Är det det som är smakförstärkare och inte nyttigt?

Margareta
0

Smakförstärkarna är på E600-serien

E320 och E330 är nog ännu värre än smakförstärkare.

• E 320 Butylhydroxianisol (BHA)
  • E 321 Butylhydroxitoluen (BHT)

Antioxidationsmedel (E 320, E 321) som i Sverige får användas till animaliskt och vegetabiliskt fett, dock ej olivolja, för yrkesmässig tillverkning av värmebehandlade livsmedel och till stekning. Också i tuggummi och kosttillskott. Smakförstärkarna är på E600-serien.

Informationen hämtad på http://www.shenet.se

Lär mer här

Numer pensionär i Nynäshamn