Fläsksvålar,Magnesium och C-vitamin
Har jag inhandlat i dag, men dom hade bara Mr Chipps fläsksvålar har för mig att någon skrev negativt om dom men jag minns inte vad ??
Hittade också en gräddost med 37 % fett och 0 kolisar =) den kan jag väl äta av fast jag kör fakir eller ???
Ska börja ta magnesium i förebyggande syfte för jag vill inte få kramp som jag läst om här =(
Men jag glömde naturligtvis kolla efter kokosolja =( men jag ska in en vända till till stan så jag får försöka komma ihåg det då =)

Har du kollat innehållet i "fläsksvålarna" en del heter det men är gjorda på vetemjöl och annat konstit utan fläsk.

Ps. Fick stanna och dra upp byxorna ett antal gånger på stan, så nu är jag helt säker på att min vikt är på nedgång =)
Tänk att man kan bli glad av att tappa byxorna ;) får ta och börja med skärp nu tror jag =)))

Det står i alla fall 0 kolhydrater på påsen då borde det inte innehålla mjöl väl ???

näää då borde det inte vara några prolem. ;)
Det som jag upplever som negativt med vissa fläsksvålar är att de innehåller smakförstärkare, E-620 t.o.m. E-625 (om jag mins rätt). En del, däribland min fru Anterrabae, tål inte smakförstärkare.
Lykas innehåller inga tillsatser, bara svålar, salt och fett. Hittar du sådana kan det vara värt att testa!

#5 Aha det kanske var det jag läste om i en annan tråd, tycker att dom är ganska salt också.
#6 Tittade efter dom men dom hade bara Mr Chipps, jag köpte dessa i Karlskoga på Willys bor själv i Degerfors och här finns inga fläsksvålar överhuvudtaget =(

Mr Chipps fläsksvålar är hårda och sega, Lykas spröda och fina. Har inte koll på ev e-nummer hos Mr Chipps, men Lycas innehåller 60 % protein och 35 % fett, enligt förpackningen, samt 5 % odeklarat innehåll.
Lykas skall var de som är renast och bäst och utan tillsatser.
Numer pensionär i Nynäshamn

Sitter och intar mr.Chipps fläsksvålar just nu och jag tycker dom är mycket godare än Lykas.Läser på innehåll: fläsksvål,svinfett, salt och antioxidationsmedel E320,E330. Är det det som är smakförstärkare och inte nyttigt?
Smakförstärkarna är på E600-serien
E320 och E330 är nog ännu värre än smakförstärkare.
- E 320 Butylhydroxianisol (BHA)
- E 321 Butylhydroxitoluen (BHT)
Antioxidationsmedel (E 320, E 321) som i Sverige får användas till animaliskt och vegetabiliskt fett, dock ej olivolja, för yrkesmässig tillverkning av värmebehandlade livsmedel och till stekning. Också i tuggummi och kosttillskott. Smakförstärkarna är på E600-serien.
Informationen hämtad på http://www.shenet.se
Lär mer här
Numer pensionär i Nynäshamn