Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 5404 ggr
Maligochen
1

Den ...... Vågen

Jag har ätit strikt i 3 veckor och första veckan kom ett härligt minus på 1.4 kg. Men sen dess har inget hänt! Jag tränar rätt och äter rätt. Kan jag göra något annat för att sätta fart på vågen. Till saken hör att jag stått stilla på vågen i 18 månader nu. Jag har 15 kg kvar till mitt mål! Nu är jag trött på att inte få det resultat jag vill !!

starhawk
1

Eftersom dagsvikten kan variera upp till 2 kg så är knappast 1,4 kg att anse som någon viktnedgång. Sen måste man hålla i huvudet att LCHF inte är någon bantardiet, det är en viktnormaliserande diet, så om du inte har någon övervikt så blir det ingen viktnedgång. Träningen innebär dessutom att du bygger muskler och dom väger en del

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Inkanyezi
2

#0 Om du menar att du tröttnar efter tre veckor, så kan man ju fundera över hur fort det gick att lägga på sig de där femton kilona - om du alls har någon övervikt.

Det finns inte en sportslig chans att banta bort flera kilo på tre veckor. Ett kilo i månaden är möjligt om man inte har stor övervikt, mer om övervikten är kraftig. Men det kan också handla om lika kvick nedgång som uppgång. Man kan behöva tio år för att lägga på sig femton kilo. Väntar du dig att det ska gå bort efter tre veckor?

Om du är otålig, ställ undan vågen, och om du vill hamna på mer normal vikt (om du nu är överviktig) så kommer det i sinom tid om du håller dig på banan.

Maligochen
0

Ja ja ni kan klanka ner lite om ni vill!! 3 år har jag varit på denna viktresa och senaste 18 mån har det inte hänt ett skit så kom inte och st att jag ger upp för snabbt! Dessutom har jag inte givit upp. Kommer aldrig att ge upp. Detta är bara så frustrerande. Och era ord är inte särskilt uppiggande heller. 😳

OlgaMaria
0

Du har stått stilla på vågen i 18 månader. Har du försökt gå ner i vikt under den tiden? Det kanske är så att det är svårt för dig att gå ner i vikt, och då behövs tålamod. Hur mår du annars? Är du stressad? Sover du bra på nätterna?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Maligochen
0

Jag sover som en princessa och den enda stressen jag har är att jag inte går ner i vikt trots att jag kämpar för att göra det. 😢

Layza
3

Kostdoktorns top 5 för viktminskning:

5. Ät lågkolhydrat under 20 g

4. Ät BARA när du är hungrig, ät dig mätt, använd rätt fett. Kokos, oliv, smör. Undvik småsnaskande av mörk choklad, nötter…

3. Sov åtta timmar. Sömnbrist ökar kortisolet.

2. Väg dig regelbundet för motivation och tidig varning (om man börjat fuska)

1. Periodisk fasta. 8:16 där man t.ex spolar frukosten, eller annat mål. Eller 5:2 där man två dagar i veckan äter mindre än vanligt.

Själv kör jag både 8:16 och 5:2. Särskilt 5:2 fick det att hända på vågen!

Googla för mer information om PF, periodisk fasta.