Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: lchf-för-nybörjare
Läst 874 ggr
mumsig
0

Ny här! gammal viktväktare

Hej på Er alla. Hur ska jag bära mig åt nu om jag ska börja på kolhydrat fri kost?? Har viktväktat ett stort antal gånger, detta sitter ju i ryggmärgen…… Jag är ju galen i pasta och bröd, kan man bli av med det beroendet??

kommer kroppen att suga i sig allt fett nu och jag går upp massor??

Snälla behöver svar snabbt!!

mvh Mumsig

dufva
0

Hej och välkommen mumsiq!

Vi älskar att konvertera om gamla viktväktare Skrattande .

Det brukar gå rätt så bra för dom flesta att strypa av kolhydratkranen bara man ersätter det med nya bra saker.

Jag föreslår i alla fall att du gör en mjuk övergång till LCHF under ett par tre veckor så du lär din kropp gå över till fettdrift lugnt och behagligt.

Börja med att plocka bort dom värsta kolhydratkällorna och ersätt dom med ovanjordgrönsaker

Sen gäller det att inte låta "viktväktartänket" komma fram för mycket. Med det menar jag att du ska öka på konsumtionen av mättat fett..

Ät sedan tills du blir mätt..

Dom flesta tappar raskt ett par kilon första veckan.

Lycka till och fråga på under resans gång..

Mona-Stina
0

Jag har också viktväktat ett flertal gånger.

Du kommer bli förvånad hur lätt och smidigt dett är och du kommer inte längta efter pasta och bröd eftersom du blir mätt av maten du äter.

Det kan vara lite svårt för dom som levt på "svältkost" i början och jag fick rådet att "äta upp mig" innan jag började så kroppen skulle förstå att den får tillräckligt men direkt jag började med LCHF gick jag ner i vikt. Inte lika snabbt som när jag räknade points men jag har mått mycket bättre under resans gång och har inte ångrat en sekund att jag gått över till LCHF.

Jag saknar varken bröd, pasta, potatis eller andra kolhydrater alls och suget på sötsaker är helt borta.

Välkommen… du har gjort ett bra val!

magma
0

Välkommen hit!!

Också jag har varit helt galen i just bröd och pasta, men det går att vänja sig av med! Men för mig har det bara varit att acceptera, att även om jag kunnat bryta udden av beroendet så finns alltid fallgroparna där och kommer alltid att göra. På något vis känner jag att benägenheten/böjelsen eller hur jag ska uttrycka det kommer jag få leva med. Hur det kommer bli för dig, det kan jag dock förstås inte svara på:)

Lycka till!

Margareta
0

Vi är många som viktväktat och precis som redan sagt… låt det ta tid och bry dig inte om vågen i början. Det är viktigare att bli av med suget… resten kommer sen…

Numer pensionär i Nynäshamn

Mervi
0

Välkommen! En till fd viktväktare och brödälskare. Det kommer att gå jättebra. Läs artikeln som finns här. Lycka till!