Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 4390 ggr
FruktÄrOcksåGodis
11

Tjuvkikare

Har varit en typisk tjuvkikare som gottat mig i alla era bra tips och idéer. Nu äntligen efter flera år är jag medlem.  Med viss skräck för offentliga forum :-).

För många år sedan, måste var 2009 kanske?, läste jag "Socker bomben i din hjärna". Där fick jag bekräftat allt jag upplevt hela livet- sockerberoende.  Läser om den då och då för att påminna mig. Eftersom resten av omvärlden (nästan) inte tror ett dugg på mitt problem, så har jag lätt att lura mig själv och haka på deras argument och ignorera mitt beteende.

Förr: gigantisk fruktsallad till frukost, hungrig efter 2 timmar, lite frallor, hungrig igen, pasta, choklad alla kvällar. MEN säger alla, du har väl inga problem, du är så smal. Jag tränar mkt ja, men ledvärk, svamp, finnar, ständiga toalett besök nattetid, psoriasis, plack, socker-bakfylla, humörsvängningar  etc… hela livet-- nej tack.  (fast jag är inte smal faktiskt, fettet är bara tacksamt fördelat….)

Frukt är för mig den största boven, det är så accepterat som nyttigt, jag kan aldrig ta EN frukt - vi snackar  en två tre fyra etc… apelsiner om jag drar igång.

Nå med detta vill jag tacka för allt stöd genom åren, inte säker på om detta inlägg hamnade rätt… Men vad tusan, alla verkar så förstående här för mindre fadäser. Ni som känner igen fruktfrossan eller överhuvudtaget sockerträsket, läs boken,  ett tips jag kan bidra med efter alla år som snyltare. Min är så söndertummad, annars hade ni fått låna den.

Hej hopp 😉

citro
2

Jag har också varit en storkonsument av frukt, men vartefter tiden går så

har det minskat betydligt och ersättningen är bär men inte alls i så stora

mängder.

Hjärnan behöver ju också ställa om sej och det har gått med hjälp av böcker

som jag lånat eller bett biblioteket ta hem för min räkning.

Att läsa här på Kolhydrater i Fokus gör att man inte ger upp vid första motgång.

Läs gärna: Matrevolutionen av kostdoktorn Andreas Eenfeldt.

Hjärnkoll på maten och Hjärnkoll på vikten av Martin Ingvar och Gunilla Eldh.

Margareta
0

Välkommen och kul att du kom ut ur garderoben Ja här finns många snälla som både förstår och tröstar vid behov

Numer pensionär i Nynäshamn