Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 2190 ggr
Mizzi
0

Vad tycker ni,är jag dum om ......

Jag tar mig ett avstamp i helgen nu när jag äntligen börjat gå ner.

Tänkte inte ändra matintaget men jag tänkte nämligen ta mig några groggar.

Eller rättare sagt Tequela med citron och mineralsalt så slipper jag giftig läskedryck att blanda med.

Mitt problem är att på ena axeln sitter en lite ängel och säger att nej din dummer inte ska du dricka alkohol nu när du börjat gå ner,vänta tills du gått ner sådär 10 kilo minst då kan du fira.

Men på den andra axeln sitter den där röde lille jävulen med eldgaffeln och säger att självklart ska du ta lite alkohol, du måste ju få fira nu när du varit så duktig och dessutom börjat gå ner, vad gör en kväll till eller ifrån.

Hm……..vem ska jag lysstna på tycker ni ???

Kan säga att jag tänkte ta ett avstamp redan förra helgen, hade planerat in det länge men då fick ängeln övertaget så det blev inget =/

zeretki
0

Jag tycker du ska låta bli!

Mizzi
0

Ok, det kanske är bäst att vänta till jag kommer till  min första plattå och det stannar av automatiskt.

Shawy
0

Visst kan man göra avstamp ibland….helt klart! Men om du nu går ner i vikt så är det ju synd tycker jag. För mej blir det stopp om jag håller på att gå ner och har jag tur så ökar jag inte…om jag har tur…

Mizzi
0

Vill endå påpeka att jag har aldrig haft några problem förr när jag gått ner i vikt av att "festa till" någon gång emellanåt (tom på öl).

Jag har fortsatt gå ner endå, men det är kanske skillnad med LCHF och dumt att chansa i onödan ??

Vore kul att höra vad ni andra har för erfarenheter som hållit på längre än mig.

kermit
0

Jag tycker sprit är dumt i vilket fall som helst, men det är för att jag inte dricker. Kroppen tar bara en massa skada av det och man lurar sig att tro att man mår bra av det. Det kostar mer än det smakar.

Så jag röstar på att du ska lyssna på den lilla ängeln  Oskyldig

Mizzi
0

# 3 Hur länge håller stoppen i sig innan du börjar gå ner igen ?

Shawy
0

#6. Ungefär 1-2 veckor skulle jag tro. Men jag tror det är olika på olika människor och olika från gång till gång. En gång gick jag faktiskt ner i vikt dagarna efter "fest", men fick betala det sen veckan efter ändå med liten viktuppgång.

Mizzi
0

Hm ….. låter som om ängeln får vinna även denna gång =)

kermit
0

Oskyldig Bra val!

Måste bara säga att jag giller denna repliken:

Eller rättare sagt Tequela med citron och mineralsalt så slipper jag giftig läskedryck att blanda med.

Läsk VS tequila ur giftighetssynpunkt…hmm… 

;)

Mizzi
0

Hahaha ja det kanske inte var den smartaste repliken när jag tänker efter …… Tequela är ju inte precis hälsokost det heller ;)

Vimsan
0

Jag syndar helre med lite fest än att slinka ner i en gotteskål. Men jag undrar vilka alternativ som är bäst ur LCHF synpunkt?

Jag vet ju att det bästa alternativet är att låtabli, men………….

Mervi
0

Det som är största faran med alkoholen att man kan bli lite omdömeslös och äta sådant som inte är bra. Man slappnar av och blir sugen….

Jag tror jag hade avstått.

parsley
0

Tequila är fullständigt "livsfarligt" och påverkar omdömet rejält. Det lärde jag mig redan i tonåren.Oskyldig Drick något annat, torrt vin t ex.

Ta dig en funderare på vad du vill uppnå genom att dricka och i vilket sammanhang du dricker (hemma för att varva ner, med kompisar på fest, på krogen, för att det är gott etc), hur ofta du vill dricka alkohol, vad som skulle hända om du inte drack vid det tillfället osv.

Kroppen förbränner inte något annat när den har alkohol att ta hand om, så alkohol kan bromsa en viktminskning.

volley
0

Jag vet att jag avstår från spriten då jag vill gå ner. Hellre torrt vin, men då efter maten. Kroppen har en tendens att förbränna alkoholen först precis som parsley säger.

Så hade jag varit du hade jag varit du hade jag avstått! Låt Oskyldig tala.

Mizzi
0

Har som sagt bestämt mig för att avstå.

Men utan att låta för präktig nu =) så brukar jag inte ha problem med att äta fel även om jag festar till när jag har "bantat" förr.

Jag är verkligen strikt när jag bestämt mig för att vara det, och håller det även när jag är påverkad av alkohol.

Jag tänker precis som en annan här skrev att ska jag unna mig något så väljer jag hällre att festa till någon gång än att sätta i mig godis och annat för det är jag ändå inte förtjust i =(

Har för mig att självaste Skaldeman unnade sig två glas torrt vin då och då under sin viktnedgång.

Anledningen till att jag tänkte ta Tequela är just att då behöver man inte ta så mycket för att bli lagom lullig =) och dessutom älskar jag smaken tillsammans med salt och surt (citron)

Men som sagt det är dumt att riskera ett viktnedgångsstopp (hehe vilket ord) nu så här i början,så jag väljer att vänta med avstampet.

Men tack för alla råd och peppingen, tur man har detta "bollplank" att rådgöra med innan man gör dumheter ;) hehe