Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: off-topic-ot
Läst 1103 ggr
Sara40
0

Hemma från semestern och klarar mig utan socker

Jag är faktiskt ganska stolt över mig själv, då jag "klarade" semestern i muslimska delar av nordafrika under ramadan (läs fest varje kväll med ett överdåd av god mat och goda sötsaker). Med klarade menar jag inte fallit för mitt tidigare sötbehov utan jag har tom klarat av att smaka lite - i situation då jag bara inte kunnat tacka nej - och det har räckt med lite! Vågen visar på 2 hekto upp så det finns inte ens något där att klaga på tycker jag. Har nu mycket att läsa ifatt här…

zeretki
0

Kul att höra! :D

Mona-Stina
0

Jäklar vad bra jobbat! Grattis.

folke
0

Du är dagens hjälte, i allafall i mina ögon Glad

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Sara40
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte alltid man är dagens hjälte för någon! Cool Men jag måste nog kanske erkänna lite detaljerOskyldig Flört

Har sprungit gata upp och gata ner i diverse städer, därav att vikten näst intill stått still tror jag (jag firar själv inte ramadan så jag får äta och framför allt dricka på dagtid i värmen - si så där 35 grader). Ja lite bad blev det ju också såklart. Dessutom så är ju arabiska bakverk extremt söta - tänk er att äta dessa efter en tid på LCHF… tungan krullar nästan upp sig av sötman… Tom lite för mycket för en "sockerjunkie" som mig Glad

Är det någon som ser var stadsvyn jag bifogar är tagen? Man anar ett världskänt monument i bakgrunden men jag vet att telefonbilden är urusel… Hemlis

Mervi
0

Välkommen tillbaka från semestern och grattis till att du klarat det jättebra.

zeretki
0

#4  Väldigt fin bild var det iallafall! :D Men var? Marocko?

Sara40
0

Zeretki - bilden är tagen över takåsarna i Tunis, (då främst dess medina - gamla stad). I förgrunden till vänster syns delar av Zitounamoskén (tveksam till stavningen), (dess fyrkantiga minaret är precis utanför bilden). En stad jag för övrigt varmt kan rekomenera som turistmål - men även Marocko är ett underbart land att turista i tycker jag och likaså norra Egypten…

(vill ha mer semester…)