Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 5622 ggr
loak
0

Inget händer.

En fråga till alla som vet? Har ätit efter alla konstens regler LCHF i 3veckor nu, gått med stavar i snitt 4 km varje dag  och inget händer. Väger 71 kg  163 c lång  skulle vilja gå ned 5 kg är det möjligt.

Theleonora
3

LCHF i all ära men jag tror det även är viktigt med mängden kalorier in och ut. Så länge du har ett kaloriunderskott så kommer du gå ner i vikt. 

Du kanske även kan köra lite styrka också, börja lätt utan vikter.

Stirra dig inte blind på vågen heller och om du gör det, väg dig samma tid varje dag.

Effie
4

Bara tre veckor, och inte särskilt mycket övervikt… Jag skulle ge följande råd:

1. Ta det lugnt, vänj dig vid kosten, börja inte experimentera och förändra hit och dit förrän efter några månader utan resultat.
  2. Ta fram måttbandet. Det är många som märkt att kroppen förändrats utan att det märkts på vågen.
  3. Styrketräning tror jag på oxå. Inte för att gå ner i vikt, men för att må bra, och strama till kroppen.
  4. Och du kan ju berätta här vad du äter under en dag; "efter alla konstens regler LCHF " kan variera mycket från person till person.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

loak
0

Tack för råden.  frukost, lunch och middag är inga större problem då  vi äter efter lchf matsedel fast jag blir snabbt hungrig  eller sugen . Äter kanske för lite fett brukar ta  1 dl yoghurt turkisk eller avocado.

Zepp
1

Ja blir du snabbt hungrig så är det som regel för lite E% fett!

Jag kan omöjligt äta fler än två gånger per dag.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Effie
0

Det är inte  helt ovanligt med ökad hunger i början, även om man äter rätt. Kroppen har inte vant sig. Ät; det går över.

Det finns diverse appar och ställen på nätet där man kan registrera en dags matintag, för att se hur fördelningen blir. Kan vara bra att göra ibland, för att se hur fördelningen är.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet