Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 1192 ggr
Klasson
0

Slutar med kosten!

Då jag efter gått på denna kost strikt i några dagar å har haft ont i magen varje dag,kan inte ens ha byxor på mig pga de gör så ont.. Så avslutar jag nu denna kost..

Å åter går till att träna å äta vanligt men normala potioner!

Men jag önskar alla som denna kost fungerar för LYCKA TILL ;)

problembarn
0

Oj vad trist för dig! Hoppas att du snart blir bra i din mage och lycka till!

Mervi
0

Lycka till! Hoppas du snart är bra igen.

venuseva
0

2 dagar och 2 nätter med ont i magen

hoppas att du blir bra i magen

rom byggs inte på en dag

vi helas på det sätt som behövs

ibland tar det tid att hitta sin melodi

en sång med balans och harmoni

folke
0

Som sagt var, några dagar är ingenting, det tar lååång tid att få detta att fungera,

det är en stor nackdel med LCHF, för mig tog det flera månader med varierande magproblem.

Jag ska INTE försöka övertala dig att fortsätta, du känner bäst din egen kropp, så jag bara önskar att du kommer att hitta rätt i djungeln av livsstilar och att du får må bra, för det är viktigt !

Oskyldig

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

zeretki
0

Lcyka till på din väg!

supermoccine
0

Jag tror att vilken kost man än går över till är det bra att ställa om gradvis. Kroppen är känslig och tycker inte om drastiska förändringar. När jag slutade äta kött gjorde jag det under ett halvårs tid och sedan tog det ytterligare ett år innan alla mejeriprodukter, ägg och annat animaliskt var borta ur kosten. Hade jag gått från att äta mycket animalier till att bli vegan på en gång hade jag nog mått dåligt.

När det gällde att hantera mitt sockerberoende och sluta äta socker och andra snabba kolhydrater var det svårare att gå stegvis eftersom det handlar om ett beroende, men lite blev det ändå för innan jag slutade helt försökte jag att kämpa med att inte köpa godis och kakor, men ta emot när jag blev bjuden. Vilket naturligtvis inte funkade och jag föll varje gång, men ändå blev det ju totalt sett en nedtrappning. Kanske gjorde det att det blev lättare när jag väl slutade ordentligt.

Mitt råd är iaf att göra kostförändringar långsamt. Kanske ändra en sak i taget och lyssna på vad kroppen säger om det.

dufva
0

Kanske är det gallan som spökar om du inte är van vid mycket fett.

Gallbesvär upplevs ofta som en molande värk 

Om så är fallet brukar det vara övergående i de flesta fall, speciellt för nån som är så ung som du..

Nåt större grustag har du knappast hunnit dra på dig än Glad .

Äter du istället fettfritt och kolhydratrikt försvinner problemen för tillfället men då fortsätter plack och grus att bildas i gallgångarna och på sikt kanske du tvingas söka vård..

Har man små problem är bästa lösningen att äta fett och därigenom spola rent i gallgångarna..

anki1
0

Jag gör som supermoccine sa, ändrar (tar bort) lite i taget. Just nu håller jag på att ta bort pasta och ris, det är en svårare match än det var att ta bort sockret. potatisen och brödet är kvar än så länge. Men jag vill inte havitt bröd. Jag ska ju äta så här resten av mitt liv, så det får ta lite tid.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

chapp
0

Jag kan tänka mig värre sjukdomar än ont i magen! Hade du inga besvär/sjukdomar som du vill bli av med eller är det enbart vikten? Eller något annat du vill åtgärda med lchf? Alltså vad har du för syfte med att gå över till lchf?

Bättre ont i magen idag (i några dagar) än en stroke om trettio år, säger jag. Sedan håller jag med dig om att omställningen från vanlig kost till lchf är otrevlig, -i högst en vecka, sedan blir det bättre.

Klasson
0

Problemet är för mig att jag fick så ont så jag inte kunde sitta ner.. Å knappt andas.. Å jag sitter som sagt ner varje dag i mitt nuvarande jobb, Å jag tjänar hällre pengar å mår bra..(även så om jag är tjock) än att jag har så ont.. så jag knapt kan röra mig..

De känns som detta inte är rätt sätt för mig..

Men tack endå… ;) Jag har ju inte så stor över vikt.. Utan typ 5-8kg.. å de kan jag hällre motionera bort..

Rita-S
0

tjock mig i röven, klasson :) Du är fin du! Lite rund i kanterna bara. Tror du fixar bra med att äta nyttigare enn förut, rasta hundar och syckla!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Klasson
0

Hehe.. ;) Rita då ;) Du e go du… Vet du vad.. Jag kommer sakna dig någe fruktansvärt när du flyttar.. ;( KRAMA

Jodå,jag ska äta nyttigare å börja röra på mig…

Rita-S
0

Frågan är ju om och när vi flytter då, gosalill. Inte säkert vi rör på oss på några veckor änn.. eller månader för den saks skuld. Nu blir det rätt spännande framöver.

I fall det blir av med operation för fredrik kan det va vi ser oss om äfter lägenhet innom ljusdalshem på bottenplan så han släpper krycka 2 trappor

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

magma
0

Lycka till!