Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 4951 ggr
Emmyjane
1

När slutar ni äta?

Jag har börjat att stänga matintaget vid kl 19 . Det funkar ganska bra för mig. Fler som gör det? Vad tycker ni om det?

melinda88
0

Första dagen för mig och jag åt nyss ett kvällsmål men ska försöka äta innan 20.00 varje dag.

hemul
0

Jag åt precis. Varför vill ni inte äta efter en viss tid?

Effie
1

Jag äter normalt vid elva och vid arton. Det kallas periodisk fasta 16:8 och sägs vara bra; jag äter så för att jag trivs med det, för jag har inte märkt något särskild effekt. Skulle jag bli hungrig på andra tider så äter jag.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Siggebus
0

Jag äter vid 17- 18 tiden för det mesta men det är bara för att den tiden passar mig så bra.
Slutar mitt jobb vid 16 eller ibland 16.30 och senare ska jag till stallet de flesta kvällar.
Men jag har absolut inga speciella tankar bakom den ät-tiden. Jag skulle gärna ätit senare också utan problem - på somrarna när hästen går ute dygnet runt och jag inte har någon speciell tid jag behöver vara i stallet så äter jag senare oftast.
Kan också tillägga att jag endast äter 2 ggr om dagen. Vid lunch och sedan när jag kommit hem från jobbet.

Layza
0

Jag äter lunch vid 12-13-tiden och kvällsmat vid 19-20-tiden. Ingen frukost utom på helgerna.

Måndag och onsdag äter jag ungefär halva mängden mat jämfört med de andra dagarna.

Det blir en egen variant av av 8:16 och 5:2 alltså. Funkar utmärkt!

hemul
1

Jag äter 1 - 2 timmar efter att jag stigit upp. Sedan 5-7 timmar efter det och sedan efter lika lång tid igen. Så sista målet blir strax innan jag går och lägger mig med en bok, någon timme innan jag somnar, och ibland direkt innan. Undrar fortfarande vad det spelar för roll - om man inte håller på med någon slags fasta alltså.

kaisakavat
0

Men är det inte just det man menar - att fasta? I syfte att nå hälsofördelar och viktnedgång/-kontroll..? 

Det var ju en intensiv debatt för nåt år sen om 5:2 och varianter, hur hälsosamma de var i största synnerhet. Typ att vi får evigt liv och blir överjordiskt vackra lika evigt..   🥳 😇

Vetenskapens värld på TV, massor av tidningar skrev. Me mera.. Eller minns jag tokigt?

Själv äter jag när jag kommer på att det är dags. Vilket blir lite för sällan, tror jag. Äter rätt lite totalt sett.

hemul
0

Står ingen om fasta, men det kanske är det det gäller ändå. I så fall beror det väl på när man går upp och äter frukost när man ska sluta äta på kvällen.