Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 853 ggr
Matmamma
0

Ekologisk vispgrädde

I ett mail till min lokala ICA butik bad jag att de skulle införa ekologisk vispgrädde i sortimentet. Talade om att  jag alltid handlar ekologisk vispgrädde när jag handlar i andra butiker.

Svar kom efter ett par dagar att de  inför ekologisk vispgrädde i butiken.

Det lönar sej att framföra önskemål!

kermit
0

* tummen upp*

Margareta
0

Bra… jag frågar också efter ekologisk vispgrädde när det inte finns. Trist nog finns det bara i 3dl, jag vill helst ha 5dl.

Numer pensionär i Nynäshamn

stellina
0

BRA GJORT! Min Konsumbutik är bra, där finns alltid Gammaldagsmjölk och ekologisk grädde.

Mervi
0

Ekologisk grädde finns i 3 dl förpackningar om det finns, lite för lite för oss.

Ulf-S
0

Som jag sagt tidigare finns ekologisk grädde i literförpackningar också! Det gäller bara att butikerna beställer och att kunderna köper av dem…

Glad

korseett
0

om man har Arla ja… Milko har inget stort sortiment av ekologiskt tyvärr

mararo
0

Försöker också övergå mer och mer till ekologiska produkter. En sak jag undrar är: finns det inte ekologisk standardmjölk? Har bara hittat mellanmjölk hittills.

Margareta
0

Ekologisk Standardmjölk är stoppad hos Arla för tillfället pga råvarubrist om jag förstått det rätt.

Numer pensionär i Nynäshamn

Anders-S
0

#8 Men korna går väl fortfarande ute och betar?  Då borde skillnaden mellan ekologiskt och vanliga produkter inte vara så stor just nu. Man sprutar väl knappast i beteshagarna. Eller gör man det?  Står korna redan inne och äter kraftfoder?

korseett
0

kraftfoder får mjölkproducerande kor året om men man slipper ge dem grovfoder som ensilage eller hö när det finns tillgång till bete. Sedan är det olika för varje år. Vissa år torkar betet bort medans andra har man en längre tid.

Sprutar gör man inte i beteshagar. Där putsar man betet istället när korna ätit upp och lämnat det de inte vill ha.

Korna ska ju mjölkas minst två gånger om dagen och får den kraftfodergiva de behöver

Gronstedt
0

#9: Så här års är väl inte många ute på bete? Hagarna skulle bli alldeles söndertrampade i vätan … Och det gräs som finns kvar är väl inte så näringsrikt.

korseett
0

brorsans djur går fortfarande ute men de stödutfodras i hagen med ensilage