3% ekologisk mjölk
Har nyligen gått över från att köpa ekologisk mellanmjölk till ekologisk 3% mjölk. Men nu finns den inte 3%-iga längre i butiken. Orsaken är att Arla har brist på ekologisk mjölk. Däremot finns fortfarande ekologisk mellammjölk och ekologisk lättmjölk!
Ja, det hände här för rätt länge sedan nu. Men köp Gammaldags mjölk. Den är ju ändå bättre.
Vi köper bara Gammeldags när en finns. Dessvärre är det inte alltid och då får det bli Vispgrädde en extra halvliter…
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag tror de tar hem bara det vet att de blir av med den. Att man kan beställa x liter varje fredag. Typ.

Ekologisk Gammaldags mjölk 3.8-4.5% tycker jag är bäst. Den är inte separerad och inte homogeniserad.
Helst skulle jag vilja ha dagsfärsk mjölk från gräsätande kor. Det garanterar inte KRAV-godkännandet. Omega-3 halten borde också deklareras t.ex. på mejeriets hemsida.
Försöker få Coop att begripa att gammal och gammaldags mjölk inte är samma sak. Den de säljer är ofta veckogammal och då tycker inte jag att den skall kosta 3 ggr så mycket som Lidls mjölk. Den skall vara dagsfärsk för att vara prisvärd.

Köper också Gammaldagsmjölk till ungarna-men dricker en del av det själv, det är ju så gott. Har den ofta i mitt älskade gröna té med citron.