Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 1167 ggr
Klasson
0

Mörkchoklad?

Får man äta riktigt mörkchoklad någon gång man blir sugen? typ en Mörk pralin eller tryffel??

Klasson
0

MÖRK TRYFFEL MED FRUKTOS

Grädde, kakaomassa, kakaosmör,

ruktsocker, smör, cognac, sojalecetin.

Mervi
0

70% eller mer går bra. Finns olika sorter i affärerna.

folke
0

Om du blir sugen är det bättre att äta riktigt fet mat… eller ost.

Risken är annars att suget fortsätter och det blir mer och mer choklad….

Jag brukar ta mörk choklad när jag ska ha lite kvällsmys…. inte när jag är sugen… 

Förvånad

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

bintouu
0

Vilka bra råd.  Jag är nästan beroende av mörk choklad nu 86 eller 99 %. Ska ta nåt annat fett.

parsley
0

Vad du kan och inte kan äta avgör du själv. Tryffeln du nämner innehåller bl a fruktos (fruktsocker) och sojalecitin. Kanske är en bit mörk choklad av bra kvalitet att föredra?

Rita-S
0

Suget äfter chocklad är nästan helt borta för min mann, han som förut va Kungen av Freia! :) Tog några veckor, sen tyckte han att chocklad så kvalmande sött ut! :D

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

volley
0

Mörkchoklad är faktiskt riktigt bra numerar den 70% eller 86% fungerar alldeles utmärkt. Det trodde jag inte innan jag började att ta bort kolhydrater och rent socker.

Klasson
0

Varför jag nämde tryffel å mörkchoklad är pga jag "ogillar" dom.. Jag tar bara en tugga sen är suget borta

hemul
0

Det gjorde jag också. Spottade om jag fick mörk choklad i munnen. Efter en tid på kosten upptäckte jag tyvärr att jag nu tycker mörk choklad är jättegott. Glad

sarag
0

Jag tar en bit 86% choklad till kaffet på morgonen, nästan vagje dag. Förändrar inte vikten eller viktnedgången för mig.

MMM så gott!