Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 15926 ggr
venuseva
0

Ister 0,5 kg på Ica

I morse upptäckte jag att man packat upp Ister 0,5 kg:s förpackningar för första gången i fina Ica-affären där jag bor. 14:90 per förpackning, tror jag det var. Kan ha varit 15:90 också?

Förvånad, men också förundrad. Hur använder man detta ister?

Mervi
0

Jag skall kolla min ICA butik, har faktiskt letat efter men inte hittat.

Amiechan
0

Billigt fett och godis (fett från gris)

Talg för nyfikna (fett från nötkreatur)

Mervi
1

Tack för tipsen Amiechan, Jag har tänkt att prova dessa sätt att ta hand om fettet Skrattande och använda det.

hemul
0

venuseva, det där istret i paket är inte bra. Processat.

Denna kommentar har tagits bort.
Airam1
0

Jag har köpt det där istret och blandar 50/50 med smör vid stekning. Resultatet blir sådär. Det går inte alls att jämföra med det ister jag brukar smälta själv.

Amiechan
0

Jaha! Jag kopplade inte att det var processat ister eftersom min butik brukar sälja oprocessad ister i de ungefärliga storlekarna.

venuseva
0

Fantastiskt respons och snabbt. Tack. Har läst artiklarna och blir lite sugen på att köpa och göra eget.

Tycker att det är roligt att det händer saker med produktutveckling med fokus på fett. Glad

Mervi
0

Var det färdigt ister, jag trodde det var färsk talg/fett som man kunde smälta.Ledsen Får leta vidare. Har sett det i City Cross butiken en gång för ett tag sedan.

parsley
0

Talg kunde man väl köpa /beställa i charkdisken, åtminstone för några år sedan. Det var vanligt att man hängde ut det till fåglarna på vintern. Finns det fortfarande och kan man äta /använda sådan talg. Vet inte ens om det var nöt eller gris fåglarna fick.

Mervi
1

Man kan säkert beställa.

hemul
0

#6 Så brular jag också göra, blandar (hemgjort) ister och ghee. Kallar det för ghister. Skrattande

venuseva
0

full av beundran över hur duktiga ni är, men jag antar att det är självbevarelse driften som får er att göra det.

Kommer väl dit jag med snart.

hemul
0

Det är praktiskt, venuseva! Man har fett så man står sig lång tid framåt och det luktar gott när man gör det. Väldigt liten arbtetsinsats. man behöver ju inte stå och titta på det när det puttrar. Flört

Glennart
1

Även om det är kul att se på när det puttrar. Flört

venuseva
0

Får väl göra det en tråkig dag då Räcka ut tungan

hemul
0

Glennart sitter väl på grytan och värmer stjärten. Förvånad

Glennart
0

Kunde du inte komma på nått bättre än så? Räcka ut tungan

venuseva
0

ni är för roliga, fettet guppar upp och ner, det lilla som är kvar, vill säga. Räcka ut tungan

Mervi
0

Skrattande

hemul
0

**Glennart kokar soppa
**Har man inget lock och ska koka soppa,
får man med ett hopp den lilla stjärten doppa.
Anonym författare

venuseva
0

r o l i g t

s k r a t t a r

f i n t   r i m

n ä s t a n   p o e s i

Glennart
0

Räcka ut tungan

Inte illa!

magma