Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 2718 ggr
venuseva
0

Plötsligt vet alla

Ibland måste kaffet få sippra ner klart innan man kan dricka det, det vet vi alla. Tar man kaffet innan allt vatten runnit igenom så blir det för starkt att dricka och resten som är kvar i kannan blir för tunt. Och vattnet som hamnar utanför slabbar ner kaffebryggaren.

Samma samma är det med det arbete vi gör med att återinföra fett i människor kroppar. Förtrupp som vi är, banar vi vägen för andra.

Fettet läker såren i mage och tarmar. Smörjer vad som skurits sönder. Precis som bilen behöver sin olja, sin rätt oktanhalt, alla delar i bra form, rätt tryck i däcken, behöver vi smörja oss, checka att vi har rätt lufttryck i oss, att vi andas in och ut, s a s.

Så håll ut, stråla ut tillförsikt i det du gör, för du vet att du gör rätt. Ibland behöver man inte säga vad man vet, utan bara hålla fokus på det rätta.   Keep up the spirit.

miss-piggy
0

va klok du är, vännen

Jag ska bli smal, rik och vacker!

Amiechan
0

:)

Mervi
0

Så bra skrivet, precis så är det!Skrattande

Mona-Stina
0

Smart!

zeretki
0

Det var fint skrivet. :) Jag hoppas verkligen att detta blir sant.

venuseva
0

Som ringar på vattnet, sprider sig ringarna. Gjuter olja på vågen. Den vi skall vägra, vågen alltså, fniss.

Margareta
0

Jättebra… jag knogar vidare med grädde i kaffet och en och annan har fattat galoppen här på jobbet… en blev lycklig idag när vi fick fläskkarré (i ugn utan äcklig mjölsås) till lunch.

Till och med jag kunde äta skolmaten idag!!!

Numer pensionär i Nynäshamn

ingrids
0

hörs befriande….och jag blev plötsligt mycket mindre fettskrämd!

Moonbeam
0

Tack för dom orden, det gav en kick!

venuseva
0

Visst blir allt mycket roligare om man vet att man har en uppgift att gå omkring och stråla ut sitt fettintag?   Tror man blir smalare av det.  Räcka ut tungan

Lillianna
0

Håller med till 110%!! Mycket fint skrivet!! Jag tillhör dem som äter offentligt då och då och brukar få både kuliga kommentarer, rena påhopp och tvivlande blickar. Summan av kardemumman är ändå att jag trots allt gått ner 27kg, strålar som en sol, ser sund ut trots några kilon kvar och mår som en prinsessa. DET kan ingen ta ifrån mig!! Det bästa är ändå när jag lägger en STOR klick smör i kaffet, häler på vispgrädde och omgivningen säger att jag ser så pigg och fräsch ut. Då leker livet!!!

/Lillianna

~ Lillianna ~

venuseva
0

Fnissar, Lilllanna, måste vara en syn för Gudar. Först smör sen grädde. Wow. Måste testa det någon gång. Låter väldigt gott.

Idag frågade jag på McD om de hade grädde till kaffet efter att jag tackat nej till mjölk. Sa: Hade du haft vispgrädde hade det varit jättebra! Då hade jag velat ha det.

Så varför inte börja fråga efter vispgrädde när du köper kaffe?  I stället för en kaffe latte, fråga efter vispgrädde, riktig sådan.

copia
0

Vispgrädde på kaffet, det får jag på "mitt" fik i stan. Köper en liten,liten bit ost på torget, den starkaste och dyraste!, tar med den till fiket och mumsar på den där..Vispgrädde finns ju ofta på fik nu,eftersom man kan ha det till varm cjoklad..Lika god på svart kaffe!!

venuseva
0

Lyckades få Coffee Cup att börja med sojamjölk till Latten för några år sedan, genom att konsekvent fråga efter det varje gång. Till slut hade dom det. En expedit sa: vi hade så många som frågade efter det. fnissade för mig själv och tänkte att vi tillsammans kan påverka.

Nu frågar jag efter vispgrädde.

Margareta
0

Jag frågar också efter vispgrädde hela tiden och på vårt närmaste kafé finns det numer, vet inte om jag och min man är orsaken.

Numer pensionär i Nynäshamn

venuseva
0

Oftast minns personal aldrig vem som frågat, bara att något gjort det, och till slut så finns det bara där!!  

Plötsligt vet alla Skrattande