Pizza utan bröd..
… går aldeles utmärkt. Jag äter ganska strikt och ledsnar ofta på att äta kött i alla former, då blir det ofta pizza…
Jag tar en djuptallrik och lägger i några bitar purjolök och hackade oliver och pytsar över ordentligt med pizzakrydda. Över den röran häller jag riven ost, så att det blir råge på tallriken, sedan rör jag om. I bland hoppar jag över lök och oliver och tar bara pizzakrydda och ost… säkert funkar det jättebra att blanda i skinka eller nåt också.
När tallriken är färdigladdad så kör jag den tre min i micron och sedan är det klart. Ofta droppar jag över liiite ketchup som jag breder ut så att det ger smak till hela pizzan.
Jättegott när man har bråttom, är less på att laga mat… eller helt enkelt inte vill ha kött men behöver fett…
tänk va praktiskt! man bara tar sina favvoingredienser till pizzan och skippar brödet- att man inte tänkt på det förut?

Låter gott.Måste testas.Kan ju göras i ordning och ha med i matlåda som värms i micron på jobbet.
Tack för tipset.
Låter gott! Har aldrig tänkt på detta. Måste testa en dag.
En fortsättning på tipset är att köpa färdigriven ost och ha i frysen i platta påsar… går jättesnabbt att tina.
Får väl tillägga att jag köper riven ost i kilospåsar på coop och dom räcker bara en vecka… så jag behöver inte frysa den
Har alltså blivit väl mycket pizza på sistone….

Jag sparar alla kanter på ostarna i olika styrkor dessutom det är perfekt när man ska göra sin pizza, eller paj utan pajbotten. Jag har alltid riven ost som jag river själv i foodprocessorn. Det är billigare än att köpa färdigriven och ibland hittar man bra ost till extrapris då kan jag köpa ett par extra bitar att riva. Jätte gott till många rätter i ugn. Och man behöver inte tina heller om man inte ska ha jättemycket ost i en låda för man tar bara en gaffel och drar i den rivna osten som ligger i en låda så kan man ta så mycket som man behöver.

#4 tänk bara på att all riven ost i påse faktiskt inte är riven ost…!! En del är bara tillverkat för att se ut som ost och de innehåller en hel del karbohydrater i form av potatismjöl eller annat… Jag brukar hellre köpa en bit riktig ost, riva den och frysa i en burk. Då kan jag bara krafsa ur så mycket jag behöver med en gaffel…
På coop säljer dom 1 kg riven ost för ca 45 kr… känns inte som det är värt att riva själv då…

Läste innehållsförteckningen på en av ica:s 1kg:s påsar med riven ost och den innehöll 50% ost!! Resten var stabiliseringesmedel och potatisstärkelse… Det blev ingen ost för min del kan jag säga :-(
Usch! vad mycket tillsatser, hellre river jag ….