Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 1843 ggr
Mizzi
0

Är detta för lite på en dag ??

Frukost : 2 kokta ägg med majonäs

Lunch: Fyra skivor stekt sidfläsk

Kväll: Två grillade kycklingben + stekfett

Margareta
0

Det låter inte så mycket i mina öron. Blir Du mätt?

Numer pensionär i Nynäshamn

zeretki
0

Nej, det låter lite för mig också…

miss-piggy
0

På tok för lite för mej

Jag ska bli smal, rik och vacker!

Mizzi
0

Ja jag blir mätt, orkar faktiskt inte äta mer .

Är inte hungrig i varje fall, har varit så i några dagar nu.

Ska jag låta det vara så eller försöka få i mig mer ??

Kanske jag behöver extra fett eller något , vad tror ni ??

Jacqueline
0

Oj.

Jag känner mig som ett äckligt svullo när jag läser vad du har ätit idag…

Mizzi
0

Kycklingbenen är med låren på också ska jag kanske tillägga, tog ett extra kycklingben och ett kokt ägg med majonäs och några ostskivor i kväll för jag blev orolig att jag ätit för lite.

hemul
0

#5 SkrattandeSkrattandeSkrattande

Mervi
0

Jag hade en period i början då jag inte var hungrig alls och hade svårt att äta mycket, men det gick över.

Jag tycker det låter väldigt lite men om du inte är hungrig och mår bra så tycker jag att det är OK.

hemul
0

Det är inte sååå lite. Det lät jätelite så länge man trodde att det var kycklingben och inte hela skånken. Flört

Mona-Stina
0

Jag äter lika lite som du och blir mätt. Jag får inte ner mera. Möjligtvis några ostbitar till fikat.

Glennart
0

Det låter ungefär som en måltid. Räcka ut tungan 

Gårdagens meny: 

0,5 kg köttfärs

4 st hela kycklinglår "hela skånken???)

4 st kycklingvingar

inklusive ett par matskedar extra fett till varje måltid och lite grönfoder.

odezza
0

Vissa dagar äter jag inte mer än det Mizzi beskriver, kanske t o m mindre… men jag dricker en kopp kaffe med smör, kokt grädde och en tesked kokosfett i på morgonen, och till lunch dricker jag en kopp te med kokt grädde och en tesked kokosfett, så att jag får i mig tillräckligt med fett. Sedan kan det bli ett par till koppar te med kokt grädde i under 1 dygn.

Andra dagar kan jag vara jättehungrig, och då äter jag betydligt mer… jag går helt och hållet på mina hungerkänslor.

"still lost in space and time"

Mona-Stina
0

Glömde nog redovisa…

Vid varje mål dricker jag en kopp te med kokosolja, det är nog den som håller mig mätt.

zeretki
0

#5 Äckligt svullo? Det låter tråkigt att du känner så inför dig själv. *kram*

Mervi
0

Äckligt svullo känner jag mig också ibland när jag vräker i mig gräddsås till maten. Min arbetskamrater äter "sund" med pasta och sallad. De äter lite lättare mat (läs paj) till lunch för de skall äta middag på kvällen. Och där sitter jag med min lunch som simmar i smör eller gräddsås, ibland inget grönt till. SkrattandeMen ingen säger något nuförtiden.

zeretki
0

*kram till Mervi* Det gör ont i mig när ni säger att ni känner er som äckliga… :(

Fernis
0

Till fukost på jobbet idag gjorde jag "i smyg" i ordning Turkisk yoghurt med grädde och kokosgrädde samt några jordgubbar. När jag åt det fick jag kommentaren: "Sitter du och äter grädde med jordgubbar" Då kände jag mig äcklig. Fast sen log jag bara. Han som sa det satt nämligen och vräkte i sig två stora räksmörgåsar.

Mervi
0

Ett par dl grädde till frukost, visst är det enkelt mättande och gottFlört

Tack för kramen, zeretki!

stellina
0

Du ska nog följa din kropps signaler. Blir du mätt av detta så är det väl det som din kropp behöver. Tror inte på att svulla-just för att jag själv gjort och gör det och inte mår bra av det.