Coca cola life
Nån som provat den nya Coca Cola Life?
Nyfiken på att höra vad ni tycker om smaken/eftersmaken!
Nån som kan förklara innehållsdeklarationen och förklara hur den kan innehålla 6,7 g kolisar och inte 0? Jag trodde vitsen med stevia var att det inte tas upp och inte påverkar blodsockret. Har surfat men inte hittat nåt.
http://www.coca-cola.se/nordic-corp/cc/se_SV/pages/products/coca_cola_life.html

Har du tittat på innehållsförteckningen? Socker står närmast efter vatten. Den innehåller nästan lika mycket som vanlig CocaCola.
Å fan! Det hade jag missat!
Varför tillsätter de socker när de har stevia som är upp till 300 ggr sötare?
ska nog skicka ett mail till Coca cola och fråga!
Nu har jag mailat Coca cola och frågat efter syfte, målgrupp och lite…. Ska bli spännande att se vad de svarar om de nu gör det :-)
Målgruppen är att lura sockerdrickare till ett mindre sockrigt alternativ som de tror den är jättenyttigt eftersom det står stevia, heter life och har en grön flaska.
sen att kan de fortsätta sälja mycket av produkten eftersom den just innehåller socker och folk är fortsatt beroende. Där är deras affärside
Jag hoppas att ALLLA ratar ALL Cola- de har mördande reklam och om jag fick önska en enda sak i världen så var det just - REKLAMFÖRBUD alla kategorier.. 😟
Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃
Tycker det är så onödigt med life.. Pepsi har ju en likadan också nu såg jag.
Tycker det räcker med zero och light. Iaf är mitt behov mättat. Dricker enbart zero då jag vill ha läsk. Funkar på mig, ökar inget sug. :)
Men life? Stevia OCH socker.. Känns så onödigt.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

Verkar vara en lätt light-version, själv kör jag med Zero, men den innehåller ju Aspartan/m så det blir ytterst sällan.
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Fast, för att få nån negativ verkan av aspartam så måste du dricka enormt mycket. Typ 30x din kroppsvikt.. :) (Läste jättemycket innan jag gick över till lightprodukter) Men det beror ju på varför man undviker också. Vill man ha rent, eller är man rädd att det är skadligt för kroppen.
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

Vad är det som hindrar att man dricker vanligt rent vatten?
Jag tycker också cola zero är gott :) Har tidigare kunnat dricka 1-1,5liter per dag. Numera kanske jag köper 1,5-3liter I veckan.
Blir endel fun light också, försöker oftast välja den med steviolglykosider men finns tyvärr bara fyra smaker. Den vanliga fun light innehåller också aspartam, vet inte om det är mer eller mindre än coca cola.
Vanligt kranvatten har jag svårt för. Dricker I så fall gärna bubble+smaksatt :)
#10 Cola zero är rent vatten ;) ………………… (plus lite annat skit) :D

Kör med fun light med stevia började med den där med ananas men den smakade alltför syntetisk, vasst liksom men nu kör jag med päron kiwi den funkar
Blev totalt lurad av den då jag också trodde att den endast innehöll stevia. Efter första klunken insåg jag mitt misstag och såg på innehållsförteckningen…Det tog fyra dagar att dricka upp den eftersom att jag inte ville kasta den. Som tur är föll jag inte för andra sockerfrestelser av de små mängderna man fick i sig.

#3: Inget svar från Coca cola än?