Okej äta detta eller
vad ska plockas bort? bara litet urval.
Stekt panerad rödspätta/fiskpinnar *stekt i smör* med potatismos *pulver*
Fiskbullar o potatis eller potatismos *pulver*
Falukorv potatis eller morotstuvning
Isterband o dillstuvad potatis *äter endast småländska isterband ej lätt*
Palt *ej pitepalt* min mor gör med rå potatis mals, vetemjöl ner i kokande saltat vatten, på tallriken smält smör. Den som vill kan ha lingonsylt o fläsk till *jag har ej det* min mor gjorde då jag var liten även lever palt.
Fläsk o löksås o potatis.
Pasta anv helt fullkorn
Ris endast fullkornsris uncle bens.
Tunnpannkakor..
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Man bestämmer själv vad som är OK, hur mycket man vill plocka bort.
Jag skulle kunna äta fläsket utan löksås om såsen innehåller mjöl och möjligen falukorven, men gillar inte korv.
Potatis och pasta och allt mjöl plockar jag bort

Tja smöret är ju OK i allafall 
Du kanske behöver läsa på lite här på sajten så du åtminstone vet en smula om vad det här konceptet handlar om
#2 Tack för det svaret. Jag hade inte tänkt pang bom gå över till detta. Jag frågar för veta för få svar.
Orkar inte sitta räkna si o så många kolisar får jag äta/har jag ätit idag.. Det tålamodet finns ej.
Får gå min egen väg för se vad som passar.
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you
Tänker du i första hand på att utesluta bröd, pasta, potatis, socker och allt mjöl är du på god väg.
Rent kött, ägg, fisk och fågel går alldeles utmärkt.
Man behöver inte räkna alls om man inte vill.
Nope, jag räknar inte utan ser till att äta som Mona-Stina säger ovan. Det funkar :)

Du behöver inte räkna, utan det räcker att lära sig vad som innehåller mycket kolhydrater och vad som inte innehåller kolhydrater. Kolla gärna dr Dahlqvist kostråd på hennes hemsida, så får du en uppfattning om vad som är OK att äta.
Falukorven är nog OK om det inte är någon lättfalu, och förmodligen även isterbanden, samt det stekta fläsket. I princip kan du plocka bort att tillbehör till maträtterna du föreslagit, samt paneringen på fisken.