Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 3397 ggr
Dossan
0

Korv förslag

Undrar om ni här har bra förslag till korv och falukorv som har hög kötthalt och mindre av kh och en massa annat skräp, Tycker det är väldigt gott till stekt ägg m.m.

Anterrabae
0

Jag köper tyska korvar från Böklunder, de har i genomsnitt mellan 0,2 och 0,5g kh/100g.. De sorter som finns i "min" ica är bratwurst, jägarwurst och knackwurst.. Dvs tjocka grillkorvar.

Det ska visst finnas råa, tjocka grillkorvar på Lidl oxå.. men jag har inte kollat kh i dem..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Dossan
0

Är det Böklunder som du köper på ICA. Vilken ICA butik är det. Du bor väl i Stenungsund om jag inte minns fel?

Mona-Stina
0

Den tjocka grillkorven på Lidl har endast en kolhydrat per 100g. Varje korv väger 100g. Den är god, har lite vitlökssmak som jag gillar.

Anterrabae
0

Jo jag bor i stenungsund, det är Böklunder som jag köper på ica och det är på ica-kvantum som den finns.. (iaf här) Andra butiker kanske kan ta in den.

Personligen tyckte jag först att den var dyr eftersom man inte får så många korvar, men sen såg jag att den har samma kg-pris som de andra skräpkorvarna från tex scan… Jag tycker de är goda och bra.

//Ida

Dossan
0

Tack Anterrabae! Skall åka in till Kvantum och köpa de och testa.

DaMum
0

Jag har också testat Böklunders korvar. De är jättegoda. Köper mina på Ica MAXI.

Två sorter har jag testat nu. "Bratwuerst i naturtarm" och "Knackwurst i naturtarm". Endast 0,5 g kh, 13 g protein och 28 g fett. Bratwursten var dessutom helt utan färgämnen (vilket mina döttrar tycker ser äckligt ut). Det uppskattar jag. Och goda…

Jag har även hittat bra korvar från Dulano på Lidl. C:a 0,8 g kh som mest.

Kram!

Dossan
0

Jag har inte nära till någon lidl butik men skall testa era förslag.

Bra när det inte är färgämnen och sån "skit i" ursäkta uttrycket, men den finns många goda korvar fast de oftast innehåller så mycket av det vi här vill slippa.

hypos
0

Jag köper Bullens varmkorv på stor burk. 2 korvar= 3 kolhydrater- jättegoda!

Anterrabae
0

#8: men dom är det massa annat läskigt i…

//Ida

Dossan
0

I går var jag och köpte Böklunders bratwusrt och deli falukorv de var ungefär samma protein och fetthalt men Böklunder hade lite mindre kh. Stekte några bitar och ägg till frukost kl 7.00, och stod mig till strax före 12.00

Tack för tipset

Zanna43
0

Jag köper det danska märket Göl (hur gör man danskt "ö" med tangenterna på datorn?)

De är rätt OK - innehåller 2g/100

Jag äter dem sällan - lite för salta för min smak men det är de enda korvar med lågt kolhydratsinnehåll som finns i vår affär där jag bor.

Oluf-56a
0

Har Köpt Willys bockwurst på glasburk, innehåller 14g protein, 1g kolhydrat och 16g fett

Dossan
0

#12 berätta om den var god, för vi har nära till willys där jag jobbar

Oluf-56a
0

Hyfsat god, kokade den. smakade lite som korv man får i korvkisken. Är ju ingen korv som jag måste ha, men som omväxling helt okey.

Går säkert att äta utan värma upp den, bra snabbmat.