Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1280 ggr
jag71
0

Fy för Polarbröd!

Jag gjorde en dubbelsats av det igår, allt lungt: Enklet att göra så inga problem där men… och det är ett stort MEN idag finns ju nästan inget kvar. Jag provsmakade en bit och den var helt klart godkänd. Skrutt (2½år) provsmakade en bit och så hade jag honom hängandes i byxorna skrikandes "mej mej till mej" så det var bara att ge med sig. Stora tösen (8½år) satt vid datorn och bad om en bit när hon hörde hur skrutt ylade. Visst jag tog en liten bit och gav den till henne men det fungerade inte då hon spelade något spel som inte gick att pausa så jag matade henne och det höll på att sluta med att jag blev biten för något så gott hade hon ju aldrig ätit (stackars tös som har en mamma som inte kan göra god mat). Sen har vi ju små snuttorna (16 månader) som också smakade och började pipa efter mer så där gick det en hel del också. Bonuspojken (snart 6år) var itne hemma så vad han tycker om dem vet jag inte men skulle han inte tycka om dem skulle jag bli förvånad. Sambon fick inte smaka för jag ville ha lite kvar i alla fall.

Så jag har bestämt mig för att polarbröd inte är något kul alls! Blev mest bara skrik och skrän, nästan biten så… jag får väl göra mera så dem blir nöjda.

ashe
0

Tufft liv du lever! Du får väl ge dem ett köttben var att gnaga på..

zeretki
0

*asgarv* Det är inte lätt att ha barn… Har dom inte lärt sig att ledaren i flocken äter först? *fniss*

felixifokus
0

stackars sambon Flört

Mervi
0

Skrattande Jag trodde först att ni inte gillade brödetFlört

venuseva
0

Dags att baka ny sats idag?

Anterrabae
0

Så blev det här hemma oxå de första gångerna jag gjorde brödet… Nu är det mer normalt.. =)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Mervi
0

jag bakar det inte så ofta och det blir "hetsätning" hos oss då.

LottaO
0

Hm…
Jag skulle ju fundera ordenligt igen på att mata en unge som sitter vid datorn och inte kan gå därifrån…Flört Antingen äter man eller så gör man annat - tycker jag alltså.

Det låter också som att du har en stor skön familj som kan hjälpa dig att göra bröden. Knappt att du behöver vara i köket alls när de har varit med en gång.Cool (Obs, det är inte ironiskt och på kul utan på största allvar!)

/LO

Dansa kan man alltid göra!