Jag är tillbaka!
Ingen kan säga att Amiechan och Skadlig är söliga med flyttar. För 22 timmar sen plockade vi ner datorerna i vårt förra hem och nu kände vi att vi ville sätta oss framför datorn igen i vårt nya hem nästa landskap bort.
Ha det så bra! Nu behöver jag sova!
kram,
Amiechan
Wow… vilken rekordflytt och bredband redan?
Häftigt värre och välkomna tillbaka!
Numer pensionär i Nynäshamn
Och bättre än tidigare dessutom ;)
Trevligt med bredbandsbolaget att man faktiskt kan få en startkod och börja använda det direkt. Beställde det alltså först idag vid ca två-tiden :)
/Skadlig
Snyggt jobbat! Inget beronde här inte.
Hejsan, välkommen tillbaka.
snyggt!
Hoppas allt gick bra med flytten, nu är det "bara" uppackning och iordningställande kvar.. 
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Vad vore livet utan datorn?
#6 hehe ja man kanske fick mer gjort om man inte hade dator men varför chansa?

Välkommen tillbaka, Amiechan… ska jag vara ärlig hann jag aldrig märka att du har varit borta! 
Skönt att flytten gick bra… bekymra dig inte om uppackningen… ni har ju redan fått upp det viktigaste, datorerna… 
"still lost in space and time"
Hmm… Jo, precis ;-)
Våra höga bokskåp gillar inte det nya golvet. Det sluttar åt alla möjliga håll och skåpen försöker tippa framåt om man öppnar dörrarna. Nu måste vi hitta beslag att fästa dem i väggarna med innan katterna försöker hoppa upp på skåpen igen. Förra försöket slutade med en gnällig katt och ett blött märke på glasfronten.
Yay! :)
Låter som ett boende med patina. Välkommen till min värld.

Låter som hos oss! Här åker barnens lådor sakta ut ur hyllorna och sånt men man lär sig. Möbeltassar är super! Vågen kan man inte lita på (badrummer är nyrenoverat men det är ju ingen som kan badrum som gjort det) den visar lite som den vill beroende på hur vart den står - fast det kasnek är bra för då slipper jag få noja på den. 
sätt vågen i ett annat rum istället- jag har min i sovrummet
Vågen ska vara på ett så hårt golv som möjligt och alltid samma vägningställe.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade
Fast det hjälper ju inte om sovrumsgolvet är lika vingligt det ;-)
Patina kan man verkligen säga. Och föregående hyresgäst var en korp också. Ingen toapappershållare fanns det kvar efter henne och en garderob (!) har försvunnit också :P
hihi spännande ny bostad med andra ord! Köp en plyfaskiva eller liknande och lägg på golvet så att det blir plant

Alltså när du skrev kortp så trodde jag att det var en äkta korp (dvs fågeln). Hos oss bor det ju grodor i källaren, getingar vid ytterdörren, humlor i ytterdörren, tornseglare under takpannorna(tornsvalor kallades dem förr), bålgetingar under taket, fladdermössen bor där också (under taket) sen har vi gråsparvar eller nåt liknande som haft bo i norra väggen, kajor i skorstenen, och så en uggla på vinden. Har jag nämt alla flugor, gråsuggor, skalbaggar och sånt som bara finns mest överallt!
På gården bor (eller så kommer dem bara förbi och hälsar på ibland) igelkottar, fasaner, rådjur (möjligen kan det vara dovhjortar - dem kommer när vi är borta och det är grannen som berättar att dem varit där - vi ser dem bara på åkern), glador, katt, skator och en drös andra vackra fåglar, små kryp, samt äckliga stora mördarsniglar!
Nejmen! Ett helt menageri! Ni behöver inte köpa kött förstår jag, bara att smyga runt med geväret i trädgården ;-)
#17 Låter nästan som hemma hos oss….

Mördarsniglar ska ju gå att äta så… Geväret är inte köpt ännu men det kommer. Funderar allvarligt på om man inte skulle ta en jägarexamen, men jag är väl lite för blödig för att klara av att skjuta ett rådjur - jag kan knappt ha ihjäl en mördarsnigel utan att tycka synd om den. Jaktmarker finns inom släkten eller så får man göra en Runar.
Igelkottkött har jag aldrig ätit men igelkottschips smakar inte helt fel så… *kliar mig i huvudet och funderar hur man enklast får bort taggarna*
Hur man enklast får bort taggarna? Det vet jag!
Du öppnar magen på den stackars piggekotten, tar ur den och kan ev fylla med lite smakligheter. Sen kladdar du på med rejält med lera runt hela igelkotten och stoppar ner den i stekgropen. När den är färdigstekt (fråga mig inte hur lång tid det tar för jag har aldrig gjort det själv! Det här är överlevnadskunskaper ;-)) knackar du bort leran och vips! följer taggarna med. Köttet ska vara väldigt saftigt eftersom leran håller kvar vätskan inuti sig.

Låter ju inte helt fel! Fast det får man ju inte igelkottar är ju fridlysta! Sen så är dem bra för dem äter mördarsniglar så jag vill ha kvar dem! :)
Heheh, tala om att mitt "fack för onödig kunskap" är stort ;-) Jag har för övrigt en gång sett två igelkottar slåss om ett ålaskinn. De kan grymta och skrika förbluffande högt de små sötnosarna :D

Har du inte hört när dem har sina parningsritualer? Då låter dem mycket. Första gången jag hörde det så undrade jag hur så mycket ljud kunde komma ur en sån liten piggis. har alltid haft igelkottar inpå knuten men det var först då jag passerat 20 som jag hörde dem låta. Jag tycker om dem, funderade på att försöka få tag på en afrikansk igelkott och ha som husdjur men med tanke på att den stackars kotten aldrig skulle få vara ifred för barnen så blir det inte på dem närmaste 20 åren eller nåt! :)
Man skulle kunna tro att dina småkottar - ööhh menar barnen såklart - skulle lära sig att inte klappa mothårs rätt snabbt i alla fall 
För övrigt tittar jag inte på djursnusk.
Sådetså. 
Har själv bara silverfisk som husdjur på toaletten, en enda. Den får bo kvar.
Trodde ni hade flyttat upp i ett träd, där en korp bott. Lycka till med snea golv, inköp av ny toarullehållare och ev ny garderob. Kan tipsa om blocket.se eller grannarna.se. Den senare gratis-sida.
Tack tack :) Toarullen och garderoben hoppas jag att hyresvärden ska stå för :)
För övrigt kan jag konstatera att jag inte direkt är tillbaka… Jag må ha skaffat nät rekordsnabbt, men tid och ork att sitta framför datorn är det sämre med.
22, igelkottar äter inte "mördarsniglar", andra sniglar och småkryp. men inte "mördarsnigeln" för den är för slemmig. Ännu lite "onyttigt"vetande.
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Man får ta igen sig då och då. Speciellt när man har flyttat!

Kanske inte så konstigt att igelkottar för sånt liv, när dom "håller på"… kan inte vara så lätt ju, med alla taggar, det kanske gör ont…? 
"still lost in space and time"

Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk