Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: medlemmar
Läst 4242 ggr
sindyant
0

Vad ska jag ta mig till?

Efter att ha ätit lågkolhydratkost i flera år har jag fullständigt ballat ur!! Jag ljuger för mig själv och tänker-i morgon, då ska jag ta tag i det igen!Det går bra på dagen men när kvällen kommer är det som om suget efter kolhydrater gör mig galen! Kan inte stå emot detta hemska sug.För att kunna låta bli att äta onyttigheter på kvällarna dricker jag rödvin.Det funkar rätt bra,men är ju ohållbart i längden!Jag vill ju inte bli alkoholist ! Jag är påläst och vet precis vad som krävs,men klarar inte av det!Man ska väl inte byta ett missbruk mot ett annat! Jag vet inte vad jag ska ta mig till! Suck!

smurfis
2

Det enda som egentligen funkar är väl att verkligen bestämma sig. Sen köper man inte hem sånt som triggar igång (kolhydrater). Jag vet hur lätt det är att trilla tillbaka i gamla vanor och suget är starkt. Oftast är det jobbigt första dagarna men sen efter nån vecka så är man ju ur det värsta suget och då går det bättre. Låter inte så bra med vin varje dag heller. För det blir ju som du säger, ett annat beroende….

Aleya
2

Min undran är mer varför du tagit till alkohol. Har något skett i ditt liv som är jobbigt som har fått dig ur balans?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

AndersAA
0

Se till att inte ha något "fel" hemma. Och när suget kommer prova att äta något riktigt fett.

ashe
5

Ibland säger man att summan av lasterna är konstant. Minskar man på socker och kolhydratätande som för många av oss ger ett lugn och stressminskning så är det nog lätt hänt att alkohol får ta över den rollen

Så - förutom att slänga ut allt tokigt, och äta fett när suget sätter in - kan du hitta andra sätt att minska stress och oro?

Promenader, meditation, sång, korsord, boxboll?

Kan du tänka dig att hitta hjälp? "Jag har problem med beroende"

Det första steget brukar ju vara att erkänna att man har ett problem, så du är på god väg! Fortsätt och skriv här!

Du är inte ensam, vi är många som kämpar med beroenden.