informera andra om LCHF
Hejsan allihopa!
Jag gick in på sidan overvikt.netdoktor.passagen.se och blev så förskräckt över hur många därinne som är lurade av samhället, och som behöver svaret på en bättre livsstil!
Skulle kanske någon som vet mer än jag (fakta alltså om hur det funkar i kroppen när man äter LCHF) kunna gå in och tala om för dessa stackare hur de blivit "lurade".. ?
Kanske vi kan "locka över" en och annan..
Kram
emely
*ojojoj* Jag har hört så mycket om folk som varit på just den sidan och försökt föra fram LCHF- och blivit sågade längs fotknölarna… Visst är det trist, men det måste finnas mottaglighet och vilja också, tyvärr.
Jag kom därifrån hit till KiF, det går inte missionera där, tyvärr. Brukar läsa och skriver lite då och då men att gå dit och tala om för dem, nej det vill inte jag.
Orkar inte tyvärr. Det blir bara bråk och det är bättre om folk kommer hit och undersöker själva.
Men jag kan tycka att det är tråkigt att folk mår dåligt och inte vågar prova något nytt…
Hmmm, kan vi inte gå in flera st härifrån och berätta. Om vi går in i "grupp" och säger hur det är. Om vi går in flera st på en dag och berättar, Om flera berättar om förbättrad hälsa och minskad medicinering, så måste vi ju bli trodda. Eller????
Älska dig själv för den du är
Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk
Det finns en del folk här som även är aktiva på Netdoktorn…

Jo det är ju så, folk har så inrotat i sig hur man "bör äta" a la viktväktarna, och att de inte fattar efter att de går upp igen hela tiden.
Jag minns bara själv när jag "var där" och var "en av dem".. Ojoj vad man skulle velat ha folk som övertygat en om denna kosten.
Kanske vi kan föra en diskussion där liknande de vi kör här, typ positiva effekter med LCHF eller något?
Jag är väldigt nyfiken på vad LCHF är, det vore kul om någon vill berätta!

Läs under artiklar längst upp till vänster.Där finns info för nybörjare och annat som kan hjälpa.Recept finns det massor av.Du hittar dom till vänster lite längre ned.
molana.
Välkommen korall!
Generellt kan man säga att LCHF (LowCarbHighFat) innebär att man äter en kost som är starkt kolhydratreducerad och med högre fettinnehåll än vanligt. Ca 5% kolhydrater, 20% protein och 75% fett är på ett ungefär var många ligger. LCHF går ut på att förhindra blodsockersvängningar och höjt blodsocker för att slippa få en stor insulinutsöndring, och kroppen drivs inte på kolhydrater utan fett (ketoner) istället. Förutom viktminskning så har det rapporterats många andra hälsoförbättringar, och det är inte alla som äter LCHF som gör det för att gå ned i vikt. Man äter kött, fisk, ägg, smör/cocosfett/olivolja, ovanjordsgrönsaker och till viss del feta mejeriprodukter som ost, creme fraiche, vispgrädde. Läs gärna igenom artiklarna på startsidan!
Välkommen korall!