Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 31491 ggr
HelenBergstrom
22

Kliande fötter, panik!!!

Jag är inne på min 4:e vecka nu och jag har märkt att när jag blir övertrött eller ska till att somna börjar mina fötter att klia. Typ restless legs. Det är så man kan bli vansinnig, de känns uppsvällda och varma. Paniken är nära då. Har haft det tidigare några gånger men det var länge sedan. Är det någon fler som har detta problem?

Det som lindrar för mig är att duscha fötterna i kallt vatten. Då lugnar det ner sig lite.

korseett
3

sådär har jag haft sedan barnsben. Spelar ingen roll vad man gör liksom. men jag har märkt att jag kan inte svettas om fötterna så när jag blir varm och svullen så håller jag på att bli tokig. Kyla ner fötterna med kallt vatten, ställa sig i snön eller ha en fotcreme med menthol eller mynta är dte enda som hjälper hittills

anki1
0

jag har haft det i många år, ingår föressten i fibrodiagnosen, (de som har den diagnosen.) Det var som värst när jag väntade mina bar, då var en kink kallt vatten räddningen. Fick gå upp flera gånger om natten och sätta ner fötterna. annars är det upp och gå omkring på natten.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

sarag
0

Känner igen det också från dom gånger jag var gravid. Efetr barnen så kom det perioner med restless legs. Men jag tycker att samma medel som hjälper mot kramper hjälper mot detta. Dvs. magnesium och kalk

kitabu
1

Vibrerande fotbad med badsalt i……

suda
2

Har i stressiga perioder tokklåda på underbenen och ner på ovansidan av fötterna. Det enda som funkar litet för mig är receptfri hydrocortison som jag numera tar varje gång jag duschat och fuktkräm dessutom efter råd från Apoteket. Allergitabletten Tavegyl om det är akut. Men av den slocknar jag inom 20 minuter så jag får inte ha något inplanerat då.

Klådan började uppträda under graviditeten för mig med. Synd bara att inte den också gick över på nio månader…

anki1
0

suda, säger jag med. har haft den i mer än 20 år nu.Men jag medicinerar mot den numer. så det är uthärdligt. och det är mest när jag är trött på kvällen som jag känner av den nu.

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

HelenBergstrom
0

Skönt att höra att jag inte är ensam om det. Idag har jag köpt en fotbalja. Jag fick ett tipas att hälla i 1 dl äppelvinäger i fotbadet, ska testa å se om det ger resultat.

suda
0

Lycka till! Berätta hur det går!

Margareta
1

#7 Jag skulle komplettera efteråt med att smörja fötterna med kokosfett. Det är underbart skönt.

Numer pensionär i Nynäshamn

korseett
0

blanda gärna i ett par droppar eterisk olja av exempelvis pepparmynta eller grönmynta

Mervi
0

Kom tänka på att MSM kanske kan hjälpa mot era besvär. Har läst om detta i 2000-talets vetenskap en gång. Länker leder till en sida med info. Man kan också söka på Google på MSM och hittar många ställen att läsa om detta.

HelenBergstrom
0

Fotbadet hjälpte en stund, men strax innan jag skulle somna började det tok klia i fötterna.

Igår testade jag en kylgele, Ice från apoteket. Strax innan jag skulle somna började det klia, upp å vandrade, blev inte bättre. Då letade jag fram Ice och smorde in rejält, på och under foten å en liten bit upp på smalbenet. Det hjälpte faktiskt ganska bra. Jag kunde somna utan insomningstablett!

magma
0

Vad bra, skönt att det hjälpte!

Kan tipsa om en kylkräm/gelé från Bodyshop, jag har inte använt den själv men har hört andra som gjort det, som sagt att den är suverän. Tror den innehåller bl.a peppermynta.

Margareta
0

Vi har använt kylbalsam till hästarna och när man fick det på händerna spred sig en angenäm känsla, men svår att beskriva. Måste upplevas… kantänka att det är skönt på fötterna också!

Numer pensionär i Nynäshamn

Sara40
0

Det kanske skulle fungar med att linda in en/flera kylklampar i en kökshanduk och sätta mot fötterna /ställa fötterna på?

Lycka till!